پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۰۴

32 هزار چای و شربت و 500 پرس اطعام، پذیرایی میقات ‎الرضا(ع) در خراسان جنوبی

به همت خادمیاران رضوی در استان خراسان جنوبی، بیش از 500 اطعام متبرک، 32 هزار چای و شربت و 500 بطری آب در پنج ایستگاه پذیرایی میان زائران توزیع شد.

اگرچه در پیک‌های زیارتی همچون دهه آخر صفر، نوروز و دهه کرامت، ظرفیت دستگاه‌های اجرایی پای‌کار می‌آید و مشهدالرضا(ع) یکپارچه شور میزبانی می‌شود اما حقیقت این است که آستان قدس رضوی فراتر از پیک‌های زیارتی و حتی شهر مشهد، دامنه خدمات خود را به سرتاسر کشور تسری داده؛ تا جایی که حتی پیش از آغاز موسم زیارت، زائرسراها و ایستگاه‌های بین‌راهی در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و استان گلستان فعال شده‌اند تا با خدماتشان، کام زائران را از کیلومترها دورتر از مشهدالرضا(ع) به طعم کرامت رضوی شیرین کنند و شرایطی را رقم بزنند که زائران با روحیه‌ای مضاعف و دل‌هایی آماده به مشهد مشرف شوند، دست ادب بر سینه بگذارند، سلام دهند و چشمانشان به بارگاه نورانی امام هشتم روشن شود.

 

پذیرایی شایسته با پشتیبانی 128 میلیون تومانی

محمدعلی ابراهیمی، مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان خراسان جنوبی یکی از کسانی است که از 25 اسفند 1401، خادمیاران امام رئوف در این استان را در راه خدمت به زائران به صف کرده است. وی در تشریح خدمات ایستگاه‌های بین‌راهی که به «میقات‌الرضا(ع)» مشهور هستند، گفت: ایستگاه‌های میقات‌الرضا(ع) در استان خراسان جنوبی در شهرستانهای بیرجند، فردوس، طبس، قائن و نهبندان برپا شدند و از 25 اسفند تا سوم فروردین‌ماه که اوج تشرف زائران از این استان بود، با چای، شربت، آب و البته صبحانه از مهمانان امام رضا(ع) پذیرایی شد.

به گفته وی، در مجموع بیش از 16 هزار چای و شربت به ارزش 45 میلیون ريال و البته 500 بطری آب‌معدنی و 500 پرس غذای متبرک در وعده صبحانه به ارزش تجمیعی 115 میلیون ريال میان زائران توزیع شده است. وی افزود: پشتیبانی بنیاد کرامت به ارزش یک میلیارد و 280 میلیون ريال باعث شد تا زائرانی که از مسیر استان خراسان جنوبی به مشهد مشرف می‌شوند، از پذیرایی مناسب و شایسته‌ای برخوردار باشند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی