پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۰۹

میزبانی کتابخانه و موزه ملی ملک از گردشگران نوروزی در نمایشگاه «بهارستان» 

نمایشگاه «بهارستان؛ بهار در هفت منظر به روایت آثار کتابخانه و موزه ملی ملک» به مناسبت نوروز 1402 در این مجموعه وقفی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در تهران برپا شده است.

به گزارش آستان نیوز، این نمایشگاه روایتگر بهار در هفت منظر از دریچه آثار گنجینه موقوفه حاج حسین آقا ملک بنیانگذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک است که تصویری جذاب از نوزایی طبیعت و نوروز و همچنین آیین دیرینه ایرانیان، پیش روی علاقه‌مندان می‌گذارد.
 

معرفی 7 منظر بهاری
این هفت منظر شامل بهار در اسلام، اساطیر، ادبیات، هنر، گاه‌شماری، فرهنگ مردم ایران و حوزه فرهنگی نوروز است که نمایشگاه بهارستان از دریچه آن‌ها منتخبی از آثار جذاب تاریخی گنجینه ملک را در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته است. 
مجموعه‌ای از نسخه‌های خطی و آثار متنوع تاریخی با موضوع و درون‌مایه بهار و نوروز از جمله نسخه‌های خطی شاهنامه فردوسی، خمسه نظامی، تقویم‌الملوک، نوروزنامه و...، روزنامه‌های تاریخی همچون وقایع اتفاقیه، کارت تبریک و اسطرلاب، در این نمایشگاه به چشم می‌خورد. 
همچنین قطعه‌های خوش‌نویسی همچون دعای تحویل سال از خوش‌نویسان پرآوازه تاریخ ایران مانند درویش عبدالمجید طالقانی، قطعه‌های نگارگری مانند نگاره گذر سیاوش از آتش برگرفته از شاهنامه، آثار لاکی همچون جعبه و قاب‌آینه و تمبر در نمایشگاه بهارستان قابل مشاهده است. 
این خبر حاکی است، گردشگران نوروزی در کنار بازدید از تالارهای گوناگون موزه‌ای کتابخانه و موزه ملی ملک می‌توانند از نمایشگاه بهارستان که در نگارخانه این مجموعه دایر شده است، دیدن کنند. 
شایان ذکر است، این موقوفه در سال 1316 شمسی توسط حاج حسین آقا ملک بر حرم مطهر حضرت رضا(ع) وقف شده است و در ایام نوروز سال جاری از پنجم تا دهم فروردین ماه از ساعت 9 تا 17 آماده میزبانی از اهل فرهنگ و تاریخ به نشانی «تهران، میدان امام خمینی(ره)، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق)» است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی