پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۰۹

اعتکاف علمی 190 دانش آموز مدارس امام رضا(ع) در تعطیلات نوروزی

همزمان با در تعطیلات نوروزی، 190 دانش آموز دختر و پسر پایه دوازدهم مدارس امام رضا(ع) برای موفقیت در آزمون سراسری 1402، در طرح نوروزی اعتکاف علمی شرکت کردند. 

به گزارش آستان نیوز، نوروز امسال با ماه مبارک رمضان مقارن شده و دانش آموزان کنکوری از اولین دقایق صبح، بعد از وعده سحری و اقامه نماز صبح، جهت حضور در برنامه مطالعاتی مدرسه حاضر می‌شوند و تا ساعت 20 هر شب به مطالعه و مرور دروس مشغول هستند. در این بین، اجرای ویژه برنامه‌های معنوی ماه مبارک رمضان از جمله قرائت قرآن کریم و مناجات‌خوانی لطافت و معنویت خاصی به ساعات فشرده و طولانی مطالعه دانش آموزان روزه دار می‌بخشد. 
 

آموختن در جوار عالم آل محمد(ص)
از جمع مدارس امام رضا(ع)، 27 پسر دانش آموز پایه دوازدهمی دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) که از ابتدای فروردین ماه وارد اعتکاف علمی شدند، پس از چند روز مطالعه در فضای مجهز سالن مطالعه و کتابخانه این مدرسه، فرصت باقیمانده تا 14 فروردین ماه را در فضای سالن مطالعه و خوابگاه دانشگاه علوم اسلامی رضوی معتکف شدند. 
دانش آموزان هر روز پس از استفاده از ویژه برنامه‌های معنوی سحری و شرکت در نماز جماعت صبح حرم مطهر رضوی، به مطالعه و مرور دروس مشغول می‌شوند که از 9 تا 13 ساعت به طول می‌انجامد. در این اثنا، اساتید و معلمان در جمع معتکفین حاضر شده و اقدام به رفع اشکال، ارائه مشاوره‌های کنکوری و سخنرانی‌های انگیزشی می‌نمایند. اما در کنار درس و مطالعه، معتکفین علمی از ویژه برنامه‌های توسل و مناجات، اقامه نمازهای جماعت و نیز آیین‌های عبادی افطار و سحر بارگاه مطهر امام هشتم در ماه مهمانی خدا بهره‌مند می‌شوند.    
 

فرصت مطالعاتی شبانه روزی
دبیرستان پسرانه امام رضا(ع) واحد 10 نیز هم‌پای سایر واحدها، اعتکاف نوروزی را برای 56 دانش آموز پایه دوازدهم خود به اجرا گذاشته و سالن مطالعه کتابخانه و امکانات مدرسه از تاریخ 25 اسفندماه در اختیار کنکوری‌ها قرار دارد. دانش آموزان به صورت یک روز در میان، شبانه روزی در مدرسه هستند؛ این گونه که بعد از سحری و نماز صبح تا افطار به سالن مطالعه می‌روند و پس از ساعتی افطار و نماز جماعت و استراحت، مجدداً تا ساعت 12 شب به مطالعه ادامه می‌دهند. روز بعد را در کنار خانواده می‌گذرانند و این برنامه تا سیزدهم فروردین ماه همچنان اجرا خواهد شد.  
 

آمادگی دوازدهمی‌ها 
متوسطه دوره دوم امام رضا(ع) واحد 7 نیز از 25 تاریخ اسفندماه تا 13 فروردین، طرح اعتکاف علمی را برای 32 دانش آموز دختر پایه دوازدهم در کنار 5 دانش آموز پایه یازدهم خود به اجرا در آورده است. بچه‌ها از ساعت 7:30 صبح تا 22:30 در بازه‌های مطالعه یک و نیم ساعته به مرور سرفصل دروس کنکور خود می‌پردازند. در این میان نیز مدرسه با برگزاری کارگاه‌های مشاوره کنکور و نیز دعوت از دبیران دروس ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، عربی و فلسفه به رفع اشکال و پاسخگویی به پرسش‌های دروس رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی کمک می‌کنند. 
 

تلاش دانش آموزان همه پایه‌ها در همه رشته‌ها
یکی دیگر از واحدهای مدارس امام رضا(ع)، دبیرستان دوره دوم امام رضا(ع) واحد شهرستان چناران بود که این روزهای نوروزی با اجرای طرح اعتکاف مطالعاتی برای 50 دانش آموز پایه‌های دوازدهم و نیز تعدادی دهم و یازدهم رشته‌های انسانی، تجربی و ریاضی مدرسه، از تاریخ 25 اسفند تا 12 فروردین ماه در مسیر موفقیت علمی آنها در آزمون سراسری امسال گام مؤثری برداشت.
معتکفین دبستانی
گفتنی است، در بین آموزشگاه‌های دوره دوم متوسطه امام رضا(ع)، ابتدایی پسرانه امام رضا(ع) واحد 2 نیز با برپایی اعتکاف علمی سه روزه ویژه دانش آموزان پایه ششم خود از این فرصت مغتنم علمی و آموزشی در تعطیلات نوروزی عقب نماند و با طراحی و اجرای برنامه دقیق مطالعه فردی و گروهی شامل هوش شهودی، هوش ریاضی و هوش کلامی، در کنار ویژه برنامه‌های فرهنگی ترتیل خوانی قرآن مجید و برگزاری نمازهای جماعت و بالاخره افطار در فضای مدرسه، اوقات پر بار آموزشی و پرورشی را برای دانش آموزان خود رقم زد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی