پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

محمدجواد پناهی، قاری بین‌المللی قرآن از سال‌ها انس با کلام خدا می‌گوید؛
۱۴۰۲-۰۱-۱۱

خادمی امام رضا(ع) با تلاوت کلام نور

قاری برجسته بین المللی و موذن حرم مطهر امام رضا(ع) از اوایل انقلاب تاکنون در محافل قرآنی با صوت دلنشین خود فضای معنوی مضاعفی را برای زائران و مجاوران حضرت ایجاد کرده است.

به گزارش آستان نیوز، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و تقارن آن با تعطیلات نوروزی، ویژه‌ برنامه‌های قرآنی برای زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است. 
برپایی محافل انس با قرآن با حضور حافظان و قاریان ملی و بین المللی از جمله برنامه‌های قرآنی است که هر ساله باشکوه خاصی برگزار می شود. شخصیت هایی که هم به واسطه ویژگی های ممتاز قرائت و کسب رتبه های ملی و بین المللی در جهان اسلام و هم به واسطه تلاش در جهت تعلیم و تعلم اخلاق قرآنی شناخته می شوند. یکی از این چهره‌های سرشناس تلاوت قرآن کریم، محمدجواد پناهی است.
وی متولد اول فروردین سال 1344 در مشهد و دارای مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث از دانشگاه فردوسی مشهد است.
او از سن 7 سالگی قرائت قرآن را شروع کرد و از اوایل انقلاب تاکنون به عنوان قاری در آستان مقدس رضوی توفیق تلاوت قرآن در محافل و مناسبت های مختلف و نیز قرائت اذان در این بارگاه ملکوتی را دارد.
 

بخاطر تلاش‌های پدر

این قاری بین المللی در گفت و گو با خبرنگار ما، مادر و به ویژه پدر مرحومش حجت الاسلام نصرالله پناهی را از مشوقان اصلی خود در مسیر قرار گرفتن در تلاوت قرآن می داند و در این باره می گوید: در خانواده ای روحانی و مذهبی متولد و پرورش یافتم. پدر و مادرم دغدغه بسیاری داشتند که در حوزه قرآنی ورود پیدا کنم و پدرم در این راه به من کمک شایانی کرد و لطف خداوند نیز شامل حالم شد که در این مسیر قدم بگذارم.
وی که قریب به 27 سال خادم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در بخش حفاظ آستان مقدس رضوی است علاوه بر تلاوت و ترتیل خوانی در محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت های مذهبی، در این چند سال، چهارشنبه ها نیز به صورت متوالی بعد از نماز مغرب در حرم مطهر رضوی ضمن قرائت اذان مغرب با تلاوت قرآن کریم، معنویت این فضای ملکوتی را دوچندان می کند.
 

توفیق حضور در جمع قاریان حرم
پناهی می گوید: بهترین هدیه و موهبت از جانب خدا و امام رضا(ع) به من این است که در لیست قاریان حرم امام رضا(ع) قرار گرفتم و این توفیق نصیبم شد تا با تلاوت کلام نور، ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دهم.
وی درباره فعالیت های قرآنی خود در این چهل سال چنین می گوید: در هفت مسابقات قرآنی کشوری رتبه نخست را کسب کردم و در دو مسابقات بین المللی نیز حائز رتبه برتر شدم و در رشته دعاخوانی نیز رتبه اول را کسب نمودم و در حال حاضر در رشته تجوید هم داور بین المللی هستم.
این قاری حرم مطهر رضوی در ادامه می افزاید: مطابق با سفارش پیامبر اکر(ص) و ائمه اطهار(ع) باید قرآن با حزن و صوت زیبا تلاوت شود تا تاثیرگذاری خود را داشته باشد.
 

قرآن، نسخه حل همه مشکلات
وی که تمامی داشته های مادی و معنوی خود را از برکت تلاوت قرآن می داند نسبت به ایجاد یک پویش به منظور روانخوانی و روخوانی قرآن تاکید می کند و می گوید: قرآن نسخه حل تمامی مشکلات جامعه است لذا هر چه مردم با قرآن بیشتر مانوس شوند با تدبر در این کتاب آسمانی به دستورات آن هم عمل می شود لذا محافل قرآنی باید بیش از پیش توسعه پیدا کند که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای برگزاری چنین محافل در اماکن مختلفی است.
پناهی در ادامه سخنان خود می افزاید: خداوند در دو جا به ما سفارش می کند که هر چقدر برایتان میسر است قرآن تلاوت کنید، با آن مانوس شوید و در آن تدبر کنید. اینگونه است که عمل به قرآن برای فرد میسر خواهد شد پس باید این فرهنگ قرآن خوانی با برگزاری محافل قرانی در کشور نهادینه شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی