پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۱۲

عزاداری زائران حرم مطهر رضوی در سوگ اُم المومنین

مراسم عزاداری شب رحلت حضرت ُام المومنین؛ خدیجه کبری(س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.  

به گزارش آستان‌نیوز، همزمان با فرا رسیدن شب دهم ماه مبارک رمضان که مصادف با شب رحلت بزرگ بانوی جهان اسلام؛ حضرت خدیجه کبری(س) است، ویژه برنامه ای از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان مقدس رضوی درحرم مطهر رضوی برگزار شد.
این مراسم از ساعت ۲۰ با قرائت دعای پرفیض افتتاح با نوای مداح و ذاکر اهل بیت(ع)، مهدی سروری آغاز شد و با اجرای سرود توسط گروه گلدسته های حرم ادامه پیدا کرد.
در این مراسم همچنین سید ابوالفضل مبارز اشعاری که در مدح حضرت خدیجه کبری(س) را سروده بود را برای حاضران قرائت کرد و پایان بخش این مراسم مرثیه سرایی و ذکر مصیبت مداح و ذاکر آل الله در رثای رحلت جانسوز ام المومنین بود.
همچنین ویژه برنامه عزاداری«در سوگ بانوی حجاز» نیز در شب رحلت جان‌سوز حضرت خدیجه کبری(س) در رواق مبارکه نجمه خاتوان میزبان بانوان زائر و مجاور بود.
در این مراسم فاطمه سادات حسینی، کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی طی سخنانی به بیان فضایل و کرامات و تبیین بزرگ بانوی اسلام؛ حضرت خدیجه کبری(س) به عنوان اولین زن مسلمان و یکی از بزرگ ترین حامیان پیامبر اکرم(ص) پرداخت.
اجرای برنامه دکلمه خوانی با موضوع حضرت خدیجه(س) و اجرای برنامه مرثیه سرایی در سوگ رحلت این بانوی بزرگوار از دیگر برنامه های شب وفات حضرت خدیجه(س) در رواق نجمه خاتوان بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی