پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۱۲

توسعه بازارهای صادراتی محصولات غذایی رضوی به کشورهای آسیای میانه

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی از توسعه بازارهای صادراتی محصولات غذایی رضوی به کشورهای آسیای میانه خبر داد و گفت: در سال 1401 محصولات این مجموعه به 5 کشور صادر شد.

مجتبی هادیان در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: محصولات این شرکت در سال‌های گذشته به کشورهای عراق و افغانستان صادر می‌شد که در سال 1401 علاوه‌بر این دو، به کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان و امارات نیز صادر شده است.
او با اشاره به صادرات حدود 2 هزار تن انواع محصولات غذایی رضوی گفت: یکی از اقدامات مهم صورت گرفته، انجام صادرات دلاری بوده است؛ بدین معنی که به ازای کالای صادر شده، به جای ریال، دلار دریافت کرده‌ایم، از همین رو صادرات این محصولات با ارزآوری برای کشور همراه بوده است.
 

تولید بیش از 28000 تن انواع محصول غذایی
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی با اشاره به تولید بیش از 28 هزار تن انواع محصول در این شرکت طی سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: این محصولات در گروه‌های کیک، کلوچه، بیسکویت، نان، ویفر و اشترودل تولید و عرضه شده است.
او ادامه داد: در سال گذشته علی‌رغم این‌که بیشتر کارخانجات فعال کشور در حوزه صنایع غذایی با کاهش تولید روبرو بوده‌اند، اما این شرکت روند کاهشی در تولید نداشته است. 
هادیان با اشاره به اشتغالزایی صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: در سالی که گذشت علاوه‌بر افزایش 10 درصدی کارکنان، افراد آموزش دیده و متخصص در بخش‌های مختلف بکار گرفته شد.
او دریافت جایزه تعالی 5 ستاره را یکی از موفقیت‌های این شرکت در سال گذشته عنوان کرد و افزود: کسب عنوان واحد برتر معاونت غذا و دارو استان خراسان رضوی و همچنین دریافت و پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت کیفیت iso و استانداردهای مدیریت کیفیت HACCP بخشی دیگر از این موفقیت‌ها به‌شمار می‌رود.
هادیان با اشاره به مشکلات موجود در حوزه تولید گفت: مواردی از قبیل بی ثباتی بازار، رشد بی‌رویه قیمت‌های مواد اولیه و همچنین کاهش توان اقتصادی مشتریان صنعت غذایی، از جمله عواملی است که باعث اشکلاتی در روند تولید و اجرای پروژه‌های بهبود شده است.
 

توسعه ارتباط با مراکز علمی
او با تاکید بر اهمیت توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها و مراکز علمی اظهار کرد: این شرکت علاوه‌بر برقراری ارتباط قوی با دانشگاه‌ها، در سال 1401 طرحی را با همکاری جهاد دانشگاهی برای تولید محصولات ویژه‌ای همچون کیک عناب اجرا کرد.
هادیان ادامه داد: در سال گذشته همچنین قراردادی میان شرکت صنایع غذایی رضوی و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی با رویکرد بهره‌مندی از ظرفیت‌های این مرکز برای تولید محصولات جدید امضا شد.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی افزود: علاوه‌براین با همکاری شرکتی دانش‌بنیان، کسب مجوز دانش‌بنیانی برای شرکت در حال پیگیری است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی