پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر توسعه بازار و بازرگانی انتشارات به‌نشر: 
۱۴۰۲-۰۱-۱۲

اهتمام جدی آستان قدس رضوی بر توسعه فرهنگ کتابخوانی / فعالیت ۳۰ مرکز عرضه کتاب به نشر در کشور

مدیر توسعه بازار و بازرگانی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)گفت: این انتشارات با اجرای برنامه‌های مختلف کتابخوانی، توسعه فروشگاه‌های کتاب رضوی و فعالیت شبانه‌روزی در اطراف حرم مطهر رضوی بر توسعه فرهنگ کتابخوانی در سطح کشور اهتمام جدی دارد.

خلیل پورزندی مدیر توسعه بازار و بازرگانی به‌نشر در گفت وگو با آستان‌نیوز به تشریح عملکرد برنامه‌ها و اقدامات بخش‌های مختلف این انتشارات در سال ۱۴۰۱پرداخت و گفت: در سالی که گذشت در محورهای مختلف همچون تولید محتوا، فضای مجازی، تبلیغ و ترویج، توزیع و عرضه و در حوزه فناوری اطلاعات توفیقات بسیاری کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، انتشارات به‌نشر موفق به انتشار بیش از یک میلیون نسخه کتاب در موضوعات متنوع سبک و سیره زندگانی ائمه معصومین علیهم السلام به خصوص علی ابن موسی الرضا (ع)، سیره پیامبر اکرم(ص)، گفتمان انقلاب اسلامی و ارزش‌های نظام ولایی، سبک زندگی اسلامی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ما 30 مرکز توزیع و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی در کشور داریم و تلاش شده است پراکندگی این مراکز به خصوص در استان خراسان رضوی به گونه‌ای باشد که علاوه بر حوزه‌های مختلف جغرافیای شهری، در مناطق محروم و کم برخوردار هم حضور داشته باشد.
 

ارائه بیش از ۱۶ هزار عنوان کتاب در فروشگاه رضوی حرم مطهر رضوی 

پورزرندی افزود: نمونه یک کتاب فروشی تراز را می توان کتاب فروشی رضوی دانست که در ورودی باب الجواد(ع) قرار دارد که پیرو فرمایش تولیت محترم، زائر قبل از ورود به حرم مطهر رضوی اولین فضایی که با آن رو به رو می‌شود فضای فرهنگی و کتاب باشد.

وی عنوان کرد: ۱۶ هزار عنوان کتاب در موضوعات متنوع در این فروشگاه به مخاطبان عرضه شده به نحوی که آثار به روز نیز در آن همواره در گردش است.
 

 ارائه خدمات شبانه‌روزی به کتابخوان‌ها در فروشگاه‌های کتاب رضوی

مدیر توسعه بازار و بازرگانی انتشارات به‌نشر عنوان کرد: در این فروشگاه، خدمت رسانی به زائر به صورت شبانه روزی انجام می‌شود و این فروشگاه تنها شعبه‌ای است که در کل کشور در حوزه کتاب و محصولات فرهنگی به صورت بیست و چهار ساعته به علاقه‌مندان حوزه علم و فرهگ  خدمت رسانی می‌کند.

وی ابراز کرد: علاوه بر این مرکز، با اهتمام ویژه‌ای  که تولیت آستان قدس رضوی و دکتر طالبی ریاست سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به مقوله کتاب و کتاب خوانی دارند و ریل گذاری‌های مهندس سعیدی،مدیرعامل انتشارات به‌نشر، فروشگاه کتاب رضوی در قم نیز بازگشایی و بازسازی شد. در این فروشگاه نیز ۱۴ هزار عنوان کتاب داریم که در حال گردش است و علاوه بر آن چند هزار عنوان کتاب ویژه نخبگان و پژوهشگران نیز در این فروشگاه‌ها موجود است.

پورزرندی در ادامه از بازگشایی و بازسازی کتاب رضوی شعبه طبرسی مشهد خبر داد و گفت: این شعبه در همین ماه با سبک و سیاق مدنظر بازگشایی و بازسازی خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه تولیدات در موضوعات سبک و سیره معصومین(ع)، سبک و سیره پیامبر اعظم(ص) و گفتمان و ارزش‌های اسلامی و همچنین نظام ولایی و موضوع سبک و سیره زندگی ایرانی اسلامی برای خانواده آثار ارزشمندی را تولید کرده‌ایم که بیش از چهار میلیون اثر با این موضوعات در تمام شعب در سال گذشته توزیع شده است.

مدیر توسعه بازار و بازرگانی به‌نشر خاطرنشان کرد: انتشارات به‌نشر در سال ۱۴۰۱ ،   99 اثر  چاپ اول را در شمارگان بیش از 250 هزار نسخه مننتشر کرد. همچنین ۳۳۳ اثر تجدید چاپ شده که در مجموع  این آثار در شمارگان بیش از یک میلیون نسخه در سطح کشور توزیع شده‌اند که اثر گذاری آن به نسبت سرانه مطالعه کشور و جامعه مخاطب کتاب خوانی که کتب درسی و ادعیه از آن کسر می‌شود، ما توانسته‌ایم از هر 17 نفر به یک نفر محتوای سالم معرفی و عرضه کنیم.

وی در خصوص افزایش هزینه تولیدات به‌نشر گفت: درسال‌های اخیر با افزایش هزینه‌های تولید مواجه شدیم. با این حال تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرده‌اند که ما در حوزه کتاب نگاه سوداگرانه نداریم و این موضوع در ارائه تخفیف‌ها، توزیع بن‌های کتاب و تولید بسته‌های محتوایی کاملا مشهود است.
 

ارائه کتاب به مناطق محروم با راه اندازی فروشگاه سیار

وی در ادامه به برنامه نوروزی انتشارات به‌نشراشاره و بیان کرد: در ایام نوروز اولین مینی بوس کتاب را در مناطق محروم به راه انداختیم و با این اقدام تلاش شد مخاطب کتابخوان را جذب کنیم. علاوه بر این دوره‌های آموزشی داستان نویسی ویژه نوآموزان نیز برگزار شد.  

پورزرندی ادامه داد: تلاش ما این است که محصولات با قیمت کمتری نسبت به ارقام بازار ارائه شود؛ چرا که نگاه سود آوری نداریم و برای همین بحث نذر و وقف در حوزه کتاب نیز پیش بینی شده است. مخاطب با مراجعه به این بخش، وقف و نذر خود در حوزه کتاب را ارائه می‌کند و این کتاب‌های جمع‌آوری شده در این بخش در مناطق محروم توزیع می‌شود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی