پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

آیت الله کازرونی:
۱۴۰۲-۰۱-۱۲

حضرت خدیجه کبری(س) بزرگترین حامی رسول الله(ص) بود

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: حضرت خدیجه کبری(س) بزرگترین حامی رسول الله(ص) در دوران صدر اسلام بود.

به گزارش آستان نیوز، آیت الله محسن کازرونی در ویژه برنامه روز وفات ام المومنین؛ حضرت خدیجه کبری(س) که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) بارگاه ملکوتی رضوی برگزار شد، گفت: حضرت خدیجه(س) اولین زنی است که به رسالت پیامبر اکرم(ص) ایمان آورد و در روزگاری که هیچ کس رسول گرامی اسلام(ص) را یاری نمی کرد، او ایشان را یاری کرد.

وی با اشاره به آیه هشتم سوره مبارکه ضحی «وَ وَجَدَكَ عائِلاً فَأَغْنى» بیان کرد: در این آیه خداوند خطاب به پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «تو فقیر بودی و ما تو را غنی و توانگر ساختیم» که این غنا و توانگری به واسطه ثروت هنگفت حضرت خدیجه کبری(س) صورت گرفت.

این کارشناس مذهبی افزود: حضرت خدیجه کبری(س) همه اموال خود را در راه اعتلای دین مبین اسلام و در جهت یاری رساندن به رسول خدا(س) خرج کرد و در عوض خداوند او را مفتخر با صفت «ام المومنین» کرد چرا که ایشان مادر حضرت زهرا(س) هستند و خداوند دختری همچون زهرای اطهر(س) را به او عنایت کرد.

وی در ادامه با اشاره به فضایل ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای استغفار و توبه به درگاه الهی است. استغفار باعث می شود آثار سوء گناه از وجود انسان پاک شود. البته استغفار فقط برای گناه کردن نیست چرا که خداوند به پیامبر(ص) نیز که معصوم بودند نیز دستور می دهد که روزی هفتاد مرتبه استغفار کند.

خطیب حرم رضوی ابراز کرد: استغفار تاثیرات مثبتی در زندگی انسان دارد از جمله اینکه کسی که زیاد استغفار می کند، خداوند همُّ و غمِّ او را برطرف می کند و از جایی که هرگز فکرش را هم نمی کند به او وسعت روزق و روزی می دهد.

گفتنی است؛ در این مراسم مرثیه سرایان و ذاکران آل الله در رثای ام المومنین(س) نوحه خوانی کردند و زائران بارگاه ملکوتی رضوی بر این مصیبت اشک ماتم ریختند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی