پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۱۶

حال و هوای عیدانه صحن و سرای رضوی در میلاد کریم اهل بیت(ع)

در آستانه پانزدهم ماه مبارک رمضان؛ سالروز ولادت باسعادت کریم اهل بیت(ع)، صحن و سرای رضوی مملو از گل‌های بهاری و ریسه‌های رنگی شده است. 

به گزارش آستان نیوز، رمضان ماه وفور فیض و کرامات کبریایی به سالروز میلاد پربرکت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع) رسیده است و خادمان حرم ملک پاسبان رضوی در استقبال از این عید فرخنده با فضاآرایی ویژه، شور و شعف معنوی این سرای ملکوتی را در نظر زائران و مجاوران دوچندان کرده‌اند. 
 

فضاآرایی ویژه
در این راستا، 4 کتیبه بزرگ مناسبتی با مضمون عرض تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) بر بالای ایوان صحن‌های انقلاب، جمهوری، آزادی و گوهرشاد و کتیبه‌های دیواری «عید مبارک» نیز در صحن‌ها به ویژه ورودی‌ها نصب می‌شود. 
همچنین به این مناسبت، 24 پرچم رنگی در صحن پیامبر اعظم(ص) به اهتزاز درآمده است و حال و هوای عید پانزدهم ماه پرفضیلت رمضان را در نظر دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) که برای شرکت در مراسم‌های ویژه این عید به صحن و سرای حضرت دوست مشرف می‌شوند، چند برابر کرده است. 
همزمان با شب عید نیز ریسه‌های رنگی و المان‌های نوری بزرگ و کوچک در صحن‌ها روشن خواهد شد و شکوه متفاوتی به آستان مصفای رضوی می‌بخشد.
گل‌آرایی نوروزی گوشه و کنار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) از جمله گل‌های آبنماهای صحن‌ها نیز با گل‌های تازه و بهاری بازپیرایی شده است. 
 

توزیع 50 هزار بسته شیرینی
همچنین به منظور پذیرایی ویژه از دلدادگان انیس النفوس(ع) در شب و روز میلاد امام حسن مجتبی(ع)، 50 هزار بسته شیرینی زولبیا و بامیه تهیه شده است که در بین زائران حرم مطهر رضوی در این ایام توزیع خواهد شد. 
دو چایخانه‌ها حضرت رضا(ع) در صحن کوثر و باغ رضوان نیز از ساعت 19:30 تا 2:30 بامداد و دیگر چایخانه حضرت در صحن امام حسن مجتبی(ع) از ساعت 19:30 تا 2 بامداد، آماده پذیرایی از ارادتمندان این امام همام در این ماه پربرکت است. 
ویژه برنامه‌های افطاری حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان؛ از سفره‌های افطاری تا توزیع بسته‌های افطاری سبک در صفوف نماز جماعت مغرب و عشاء نیز در راستای میزبانی شایسته از زائران و مجاوران روزه‌دار همچنان در حال اجرا است. 
شایان ذکر است، سایر بخش‌های خدمت‌رسان حرم مطهر همچون بخش‌های فرش، تنظیف، بهداشت، امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی و دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند، دفاتر امانات وسایل و تحویل صندلی چرخدار امانی، دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک و پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز آماده ارائه خدمات شبانه‌روزی به زائران و مجاوران در این عید خجسته هستند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی