پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۱۷

شادمانی میلاد کریم اهل بیت(ع) در بارگاه منور رضوی

حرم مطهر رضوی با فرارسیدن میلاد کریم اهل بیت، امام حسن(ع) غرق در سرور و شادمانی است. اشتیاق جشن این میلاد فرخنده برای زائر و مجاور حال و هوای وصف ناپذیر ساخته است.

به گزارش آستان نیوز، ماه رمضان به نیمه رسیده و نقاره های حرم میلاد مولود پاک خانه علی(ع) و فاطمه(س) حضرت امام حسن مجتبی(س) را می دهد. او که مایه سرور و شادمانی قلب نازنین پیامبر مهر و رحمت شد. آری امروز کریم اهل بیت(ع) قدم به عرصه وجود گذاشته است و اهل زمین و آسمان این میلاد فرخنده و مسعود را جشن گرفته اند و زائران حریم رضوی نیز همنوا با فرشتگان ندای یا حسن بن علی(ع) سر داده اند و با دل هایی سرشار از عشق و محبت این میلاد خجسته را به محضر مولا و ولی نعمت شان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تبریک و شادباش می گویند.

مراسم جشن میلاد امام مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی نیز در رواق امام خمینی(ره) با قرائت دعای پرفیض مجیر با نوای مداح و ذاکر اهل بیت(ع) ابراهیم قانع آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در این مراسم با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی(ع) که در نیمه ماه مبارک رمضان بوده است، بیان کرد: میلاد این امام همام در وسط ماه مبارک که در واقع قلب ماه رمضان است به وقوع پیوسته است و این امر موجب نورانیت بیشتر ماه خدا شده است.

وی تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) و همه اولاد امیرالمومنین(ع) قلب دین و اعتقادات دینی هستند و بدون ولایت این بزرگواران هیچ عملی از انسان پذیرفته نمی شود هرچند که شخص همه شب ها را نماز بخواند، همه روزها روزه بگیرد، همه ساله به حج برود و همه اموال خود را در راه خدا انفاق کند چرا که ولایت اهل بیت(ع) اصل و اساس دین است.

خطیب حرم مطهر رضوی شجاعت در سیاست، تدبیر در امور را از جمله ویژگی های امام حسن مجتبی(ع) برشمرد و بیان کرد: آن امام بزرگوار زاهدترین و عابدترین مردم زمان خود بودند و از آنجا که با حقیقت نماز و عبادت آشنا بودند در هنگام وضو گرفتن و آماده شدن برای نماز تمام ارکان بدن ایشان از خوف خدا به لرزه می افتاد.

وی ادامه داد: بخشش و کرامت از دیگر ویژگی های امام مجتبی(ع) بود به طوری که روایت شده ایشان سه بار همه اموال خود را در راه خدا با فقرا و نیازمندان تقسیم کردند همچنین این امام همام بسیار اهل مدارا با مردم بودند.

گفتنی است؛ شعرخوانی آئینی یاسر رحمانی و  مدیحه سرایی سید ابوالفضل اسماعیلی مشکینی از دیگر برنامه های مراسم جشن شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی