پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

 دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در دیدار با رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی:
۱۴۰۲-۰۱-۱۷

دروس حوزوی باید در دانشگاه رضوی پررنگ تر و کاربردی شود

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محسن جهانگیری، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ضمن حضور در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه و امام جمعه موقت مشهد دیدار و گفت و گو کرد.

در این جلسه رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گزارشی از وضعیت موجود و شرایط فعلی و برنامه‎های آینده این دانشگاه ارائه کرد و پس از آن دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان مطالبی را بیان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان اینکه دانشگاه علوم اسلامی رضوی کار بی‌سابقه‌ای آغاز کرد و آن ترکیب حوزه و دانشگاه بود، گفت: دانشگاه تجربه تجمیع دروس حوزه و دانشگاه را به خوبی به همگان نشان داد و در گام بعدی به سمت تربیت انسان‌های صاحب اندیشه و نظریه‌پرداز در همه رشته‌ها حرکت کرد و سکوی پرتابی برای تربیت عالمان و متخصصانی در برخی از علوم اسلامی شد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی تا جایی پیش رفت که کاملا در وزارت علوم به عنوان یک دانشگاه پذیرفته شد، اما در عین حال باید مراقب چند نکته بود و نخست اینکه دروس حوزوی به هیچ وجه کاهش پیدا نکند و کاربردی شود، دروس حوزوی باید در این دانشگاه پر رنگ‌تر باشد و اصول و چارچوب‌های حوزوی حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه بیان داشت: دانشگاه از مجموعه‌ای متعهد و مسئول برخوردار است که باید قدردان آن بود،
نکته دیگر احیای مباحثات در دروس حوزوی است که تاثیر خوبی بر کیفیت آموزش دارد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان ضمن تاکید بر ایجاد رشته‌های جدید، نسبت به حضور جدی و فعال در موقعیت‌ها و فرصت‌های مختلف همچون شرکت در انتخابات مجلس خبرگان و یا اهتمام به تولید مقالات علمی توصیه کرد. 

وی به موضوع تحول در بیانات مقام معظم رهبری، اشاره کرد و از آن به معنی تقویت نقاط قوت و کاستن از نقاط ضعف نام برد.
حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه با انتقاد از نگاه درآمدزایی، آن را در تناقض با رویکرد تربیتی و برنامه آموزشی و علمی دانست و از دانشگاه علوم اسلامی رضوی به عنوان یک موقعیت سرمایه‌گذاری بلند مدت در تامین سرمایه‌های انسانی نام برد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی