پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی؛
۱۴۰۲-۰۱-۱۷

کار برای غیر خدا زیان و خسارت است

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ضمن بیان لزوم قدردانی نسبت به توفیق خدمت به امام رضا(ع) به انجام کار و وظایف برای خدا توصیه کرد.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، در دیدار نوروزی خود با اعضای هیئت علمی، استادان و کارکنان این دانشگاه، ضمن تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت و کسب رضایت خدا ابراز امیدواری کرد، توفیق نوکری امام رضا(ع) را داشته و قدردان این نعمت بزرگ باشیم.
وی ادامه داد: در مکانی که منتسب به امام رضا(ع) است افزون بر وظایف کارمندی که به عهده داریم وظیفه دیگری نیز متوجه ما بوده که باید شناخت و عمل نسبت به آن داشته باشیم.
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد:  در کتاب شریف بحار جلد 77 صفحه178 حدیثی با این مضمون که «خدا به عنوان خالق و رازق متکفل شده روزی را برساند تو از وظیفه خویش غافل نشو! آنچه بر تو واجب کرده ببین چیست» نقل شده است.
 

نماز مسیر خوشبختی دنیا و آخرت
وی ادامه داد: نماز را بر همه کارهای خویش مقدم بدارید تمام مسیرهای سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت از مسیر نماز به ویژه نماز اول وقت می‎گذرد.هیچ کاری در زمان نماز برکت ندارد و به نتیجه نمی‌رسد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند: نسبت به چیزهایی که خدا بر شما واجب کرده مبادا غافل شوید و توجه کنید به چیزهایی که خدا تضمین کرده است، چیزهایی که خدا تقسیم کرده به موقع می رسد سهم و قسمت کسی از دست نمی‌رود و چیزهایی که قرار نیست به دستت برسد هرچه تلاش کرده و برنامه‌ریزی کنید به آن نمی رسید.
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی  در باب مذمت بدگویی نیز سخن گفت و ادامه داد: حرفی که پشت سر دیگری می‌زنیم اگر به منزله تخریب باشد ابتدا متوجه خودمان می‌شود و اگر با آزار و اذیت دیگران به دنبال ایجاد موقعیت هستیم بدانیم خدا ناراضی است و نتیجه ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری ادامه داد: نکته‌ای که همه باید به آن توجه کنیم این است که کار را در هر قسمتی که هستیم برای خدا انجام بدهیم برای غیر او زیان و خسارت است.
 

لزوم تحول در بدنه اداری و ارتقا تخصص‌ها در دانشگاه
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری بیان کرد: در بدنه اداری دانشگاه نیاز به تحول داریم افراد در تخصص‌های خود باید ارتقاء پیدا کنند در بین اعضای هیئت علمی و اساتید که افتخارات حوزه علمیه و دانشگاه هستند از حیث ارتقای مسائل پژوهشی و دانشی نیز نیاز به تلاش بیشتری داریم.
وی افزود: خوشبختانه در سال 1401 رشد خوبی در مسائل پژوهشی در مقایسه با سال های قبل داشتیم و امیدواریم این رشد با حرارت و شدت بیشتری ادامه پیدا کند که منجر به ارتقاء علمی و نیز رشد و پیشرفت موقعیت این مجموعه علمی فرهنگی شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی