پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۱۷

 دانشجوي دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) «اشك قلم بر سجاده نياز» را منتشر کرد 

کتاب «اشك قلم بر سجاده نياز»، تاليف فاطمه مراد زاده، دانشجوي كارشناسي رشته ارشد پيوسته معارف اسلامي و ارشاد گرايش قرآن و حديث دانشگاه بين المللي امام رضا(ع)، توسط انتشارات افرا منتشر شد.

به گزارش آستان‌نیوز، موضوع اين كتاب، متون ادبي و دلنوشته پيرامون نماز است كه به طور قابل توجهي براي مباحث ادبي و تقويت انشانويسي، نويسندگي و آشنايي و درك زيبا از مفهوم‌ عشق به نماز كاربرد دارد.
 مخاطب اين كتاب عموم افراد جامعه و به ویژه دانش‌آموزان و دانشجويان و شركت‌كنندگان در مسابقات فرهنگي و هنري انشاي نماز هستند. در اين اثر سعي شده از درازگويي جلوگيري شود و كتاب در يك حجم مناسب براي مطالعه در نظر گرفته شده است تا مخاطب دچار يكنواختي و خستگي در متن نشود.
در بخشي از مقدمه كتاب اشك قلم بر سجاده نياز آمده است: پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله وسلّم): هر چيز داراي سيماست؛ سيماي دين شما نماز است.
نماز مهم‌ترين نماد اسلام در زندگي يك مومن و اساساً زيباترين تجلي حيات معنوي يك انسان است، همين امر باعث شده تا مسئله نماز در فرهنگ ديني ما از جايگاه بالايي برخوردار باشد. این كتاب محصول نگارش عواطف و احساسات دروني نويسنده است؛ گرچه قلم‌ها در نگاشتن و به تصوير درآوردن جايگاه حقيقي نماز قاصرند اما كتاب پيش رو مصرعي است از مثنوي بلند عشق به نماز. با توجه به‌ اهميت ويژه و جايگاه والاي نماز و همچنين نياز دانش آموزان و دانشجويان عزيز به بيان اينگونه مطالب براي درك و فهم عميق تر و آشنايي بيشتر با اين گوهر ارزشمند و همچنين جهت استفاده علاقمندان به متون ادبي پيرامون مسائل مذهبي بر آن شديم تا كتابي را با اين مضمون به رشته تحرير درآورده و در اختيار علاقمندان قرار دهيم تا ان‌شاءالله مورد استفاده قرار گيرد و مفيد واقع شود.
يادآور مي‌شود، فاطمه مراد زاده، پيش از اين كتاب دو جلدي با عنوان «اولين باري كه دريا موج زد» را در كارنامه خود دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی