پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

 خطیب حرم مطهر رضوی:  
۱۴۰۲-۰۱-۱۹

مظلومیت بارزترین شاخصه زندگی امام حسن مجتبی(ع) است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: مظلومیت از بارزترین شاخصه های زندگی امام حسن مجتبی(ع) است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد سیدآبادی در ویژه برنامه روز میلاد دومین ستاره پرفروغ آسمان ولایت و امامت حضرت امام حسن مجتبی(ع) که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: مظلومیت امام حسن(ع) نه تنها به خاطر ظلم و ستم دشمنان بلکه به خاطر بی مهری و بی وفایی دوستان و نزدیکان آن حضرت نیز بود.
 

مظلوم در میان غریب و بیگانه

وی تصریح کرد: بعد از صلح و سازش امام حسن(ع) با معاویه بسیاری از دوستان نیز ایشان را مورد انقاد قرار داده و ایشان را به خاطر این صلح «مذل المومنین» یعنی کسی که باعث خواری و خفت مونین شده است مورد خطاب قرار می دادند.

این کارشناس دینی افزود: امام حسن مجتبی(ع) که دریای صبر بودند، با حلم و بردباری و با خون دل همه این ناملایمات را تحمل کردند ولی یکی از مظاهر مظلومیت این امام بزرگوار، سخنان ناروایی بود که دوستان درباره ایشان می گفتند.

این کارشناس دینی اظهار کرد: انسان مومن و مسلمان همواره باید مراقب زبان خود باشد به ویژه در این ماه مبارک چرا که بیشتر گناهان کبیره مانند دروغ، تهمت و سخنان روا از این عضو بدن صادر می شود.

وی با تاکید بر اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای کنترل زبان است، بیان کرد: روایات بسیاری بر اهمیت مراقبت از زبان اشاره دارد بنابراین در این ماه باید بکوشیم که بیشتر مراقب حرف زدن مان باشیم و تمرین کنیم که با بندگان خدا به نیکویی سخن بگوییم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدآبادی خاطرنشان کرد: کسی که زبانش را مراقبت نکند، ایمانی برایش باقی نمی ماند بنابراین برای حفظ ایمان باید زبان خود را کنترل کنیم چرا که این عضو به فرموده رسول خدا(ص) با اینکه جِرمش کوچک ولی جُرم های بزرگی از آن سر می زند.
 

مراقب فضای مجازی و دشمن باشیم

وی اضافه کرد: امروز یکی از آفات فرهنگی که جامعه گرفتار آن شده این است که به دروازه پر از فساد دشمن در فضای مجازی گوش سپرده ایم. فضایی که در آن هیچ کنترلی بر زبان خود ندارند به همین خاطر پر شده از خبرهای دروغ و کذب که متاسفانه بسیاری از افراد جامعه بدون تحقیق و بررسی درباره صحت و سقم آن خبر را می پذیرند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به آیه ششم سوره حجرات؛ «یَا أَیُّهَا الذِینَ آمَنُوا إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا...» اظهار کرد: در این سوره که در واقع سوره آموزش اخلاق اسلامی است، خداوند به مومنین دستور می دهد هر گاه فاسدی حرفی زد آن را بررسی کنید زود آن را نپذیرید.

وی اظهار کرد: اگر جامعه اسلامی به این آموزه قرآن عمل کنند بسیاری از مشکلات اخلاقی در جامعه حل خواهد شد چرا بیشتر مشکلات جامعه امروزی ریشه در باورپذیری مردم در برابر دروغ فکنی های دشمن در فضای مجازی دارد.

گفتنی است؛ مدیحه سرایی و مولودی خوانی مدیحه سرایان اهل بیت(ع)؛ محمد جعفر نژاد و رضا عابدینی و شعرخوانی شاعرآئینی؛ رضا رحیمی عنبران از دیگر برنامه های جشن روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی بود. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی