پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۱۹

برگزاری کارگاه‌های آشنایی با سیره امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر رضوی 

همزمان با سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، از سوی دارالقران الکریم حرم مطهر رضوی، کارگاه‌های آشنایی با سیره امام حسن مجتبی (ع) ویژه بانوان در حرم امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، کارشناس قرآنی دارالقران الکریم حرم مطهر رضوی در این خصوص گفت: در روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) کارگاه‌های آشنایی با سیره امام حسن مجتبی(ع) ویژه خواهران زائر و مجاور در رواق‌های دارالحجه(عج) و امام خمینی(ره) در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.
نصرت خاور نجفی افزود: در این کارگاه‌ها خانم‌ها قدیری، طالبی و علوی از کارشناسان دینی حرم مطهر رضوی براساس کتاب "تدبر در سیره تمدن ساز اهل بیت (ع)" با توجه به سطح و نیاز مخاطب قسمت‌هایی از سیره زندگی امام حسن(ع) را بیان کردند تا زائران با آشنا شدن با سیره ایشان،شناختشان کاملتر و انس وایمانشان به اهل بیت(ع) بیشترشود و عملکرد بهتری در مسائل زندگی داشته باشند. 
وی ادامه داد: در این کارگاه‌ها بیش از ۲۵۰ زائر و مجاور حضور داشتند و از آموزش‌های کارشناسان دینی حرم مطهر رضوی بهره‌مند شدند.
نجفی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان، محفل قرآنی "ام ابیها" ویژه بانوان، همه روزه  از ساعت ۹:۳۰ در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود، اظهار کرد: تلاوت ترتیل یک جزء قرآن کریم و تحقیق قرآن کریم، بیان معارف قرآنی، قرائت تحقیق و تواشیح از جمله برنامه‌های این محفل قرآنی است. 
وی عنوان کرد: در این محفل بانوان قاری حرم مطهر رضوی از جمله راحله اسکندری، ریحانه طاهری، مریم خطیب، زهرا افخمی، مرضیه میرزایی‌پور، معصومه آقا ملکی، زهرا مهوشیان، رویا فضایلی و غیره به تلاوت یک جزء قرآن کریم می‌پردازد.
وی افزود: در راستای عمل به توصیه‌های مقام معظم  رهبری مبنی بر فراگیری مفاهیم قرآنی، قبل از شروع مراسمات ترتیل خوانی قرآن کریم بانوان، جلسات بیان معارف قرآنی با حضور بانوان کارشناس قرآنی برگزار می‌شود. در این جلسات معارف قرآنی ناظر بر جزء خوانده شده بیان می‌شود و از مباحث مطرح شده مسابقه مسابقه «ریحانه النبی»، طرح می‌شود که به ۸ نفر از شرکت کنندگان که به سوالات طرح شده پاسخ صحیح دهند جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی