پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۱۹

افزایش 20 درصدی تولید شکر سفید در کارخانه قند چناران در سال 1401

شرکت قند چناران در سال 1401 توانست با جذب و فرآوری 145 هزار و 820 تن چغندر قند، میزان شکر تولید شده در این کارخانه را 20 درصد افزایش دهد.

به گزارش آستان نیوز، ضریب استحصال بالای کارخانه قند چناران در سال گذشته که بدون مصرف هیچگونه شکر خامی بوده است، باعث شده تا این مجموعه رتبه دوم استان خراسان رضوی را با ضریب استحصال ۸۶/۴۲(هشتاد و شش ممیز چهل و دو) از آن خود کند.
 

افزایش 37 درصدی مصرف چغندر در شبانه روز
مدیرعامل شرکت قند چناران با اشاره به شاخص بهره‌وری بالای این کارخانه اظهار کرد: راندمان تجاری تولید کارخانه در سال گذشته ۱۴/۹(چهارده ممیز نه دهم)درصد بوده که این امر در کنار افزایش 37 درصدی مصرف چغندر در شبانه روز، نشان از کارکرد خوب آن داشته است.
حمیدرضا ناطقی گفت: ظرفیت اسمی کارخانه قند چناران هزار تن چغندر در شبانه روز است که در سال 1401 به واسطه اقدامات صورت گرفته برای تعمیر اساسی خطوط تولید، میزان مصرف چغندر قند در شبانه روز به هزار و 370 تن رسید.
او کاهش ضایعات چغندر قند، کنترل‌های به موقع خطوط تولید و استفاده از تخصص مدیران و کارگران با تجربه را از جمله دلایل افزایش بهره‌وری شکر تولید شده عنوان کرد.
 

تولید 21700 تن شکر سفید
مدیرعامل شرکت قند چناران با اشاره به تولید 21 هزار و 700 تن شکر سفید در این کارخانه طی سال گذشته گفت: این رقم در سال 1400 هجده هزار تن بوده است.
او ادامه داد: در فرآیند تولید شکر سفید همچنین بیش از 5 هزار 870 تن ملاس و بیش از 13 هزار و 400 تن تفاله خشک و دونم تولید و عرضه شده است.
ناطقی درباره گستره عرضه این محصولات گفت: علاوه‌بر عرضه شکر سفید در استان‌های مختلف کشور به ویژه خراسان رضوی، ملاس به عنوان ماده اولیه تولید خمیرمایه به شرکت خمیرمایه رضوی ارسال می‌شود.
او ادامه داد: انواع تفاله نیز به منظور تامین علوفه به واحدهای دامپروری زیرمجموعه آستان قدس رضوی و دامداران شهرستان چناران فروخته می‌شود.
 

افزایش 20 درصدی جذب چغندر قند
ناطقی با اشاره به جذب چغندر قند در این کارخانه از استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان غربی و همدان تصریح کرد: از مجموع چغندر قند دریافت شده توسط کارخانه قند چناران، 25 هزار تن در قالب پیمان با کشاورزان و 120 هزار و 820 تن به صورت پیمان آزاد بوده است.
او افزود: با توجه به افزایش مقدار چغندر دریافت شده، در سال 1401 نسبت به سال 1400 شاهد افزایش 20 درصدی جذب چغندر قند در این کارخانه بوده‌ایم.
ناطقی با اشاره به اشتغالزایی صورت گرفته در سال گذشته اظهار کرد: در فصل بهره‌برداری کارخانه 400 نفر نیروی انسانی به‌صورت دائم، فصلی و پیمانکاری مشغول بکار بوده‌اند.
ناطقی ادامه داد: همچنین با توجه به انعقاد قرارداد شرکت قند چناران با حدود 550 نفر از چغندرکاران منطقه، به طور غیرمستقیم نیز برای حدود 20 هزار نفر از اهالی منطقه به نوعی اشتغال ایجاد شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی