پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۱۹

۱۸ کانون تخصصی اصفهان در نمایشگاه قرآن و عترت حضور یافتند

١٨ کانون تخصصی خدمت رضوی استان اصفهان امسال در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت حضور فعال داشتند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی اصفهان در گفتگو با آستان نیوز اعلام کرد: طبق معمول دو سال گذشته امسال نیز دبیرخانه کانون های خدمت رضوی در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت استان حضور فعال دارد. در این نمایشگاه، کانون های تخصصی خدمت رضوی با برپایی غرفه هایی به منظور آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم، فعالیت های خود در عرصه های مختلف را در معرض دید بازدید کنندگان قرار میدهند.

مصطفی حجه فروش گفت: ما در حال حاضر ١٨ کانون تخصصی در استان اصفهان داریم که در این نمایشگاه فعالیت های سالانه خود را برای عموم مردم به عرصه نمایش گذاشته اند. از جمله آن ها می توان به کانون تخصصی تعلیم و تربیت خدمت رضوی اشاره کرد. این کانون با استفاده از آموزگاران بازنشسته و خادمیاران متخصص در امر تعلیم و تربیت در مدارس دولتی مناطق محروم برای دانش آموزانی که به دلایلی از درس هایشان بازمانده‌اند کلاس های رایگان برگزار می‌کند. همچنین متخصصین مشاوره کانون در این مدارس در زمینه مشاوره و روانشناسی، سبک زندگی، شیوه تعلیم و تربیت فرزندان به خدمات مشاوره ای برای والدین آنهامی پردازند.

وی ادامه داد : کانون تخصصی سلامت نیز برای سلامت خانواده ها و و بیماران نیازمند تلاش چشمگیری داشته است و در دوران کرونا با حضور فعال در جهت درمان و پیشگیری از ابتلا به این ویروس فعالیت های خاصی به مردم ارائه می‌دادند. کانون تخصصی ورزش نیز با برگزاری کلاس های ورزشی مختلف در محله ها فعالیت می‌کند.

حجه فروش افزود: کانون تخصصی بانوان استان اصفهان هم در زمینه تغییر سبک زندگی بانوان، امکان ازدواج آسان و آموزش مشاغل خانگی به زنان سرپرست خانوار فعالیت های چشمگیری داشته است. کانون قرآن و عترت در زمینه آموزش قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی تلاش می‌کند و کانون ایثار و شهادت در امور رسیدگی به خانواده های شهدا پیشتاز است.

وی اظهار داشت: کانون خیرین ما نیز در جهت تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند به توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌ها می‌پردازد و هم چنین در امور آزادی زندانیان فعال است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بیان داشت: به اذعان مسئولان و عموم مردم خدمتی که در کانون های تخصصی خدمت رضوی استان اصفهان ارائه می‌شود با تمام مراکز متفاوت است زیرا که هم خادمیار کارش را به خاطر خداوند و امام رضا(ع) انجام می‌دهد و هم خدمت گیرنده این خدمت را عنایتی از جانب امام رضا(ع) می‌بیند. به طور مثال کانون مشاوره ما به اقرار دادستان کل استان در زمینه مشاوره در پرونده‌های طلاق بیشترین بازدهی را داشته است و از بین تمام پرونده هایی که به این کانون تخصصی ارجاع داده شده حدود ۹۰ درصد آن ها به زندگی خود بازگشته‌اند.

حجه‌فروش بیان داشت: طبق آمار، ۲۴ هزار گزارش ثبت شده از فعالیت خادمیاران رضوی در استان اصفهان در سال ١٣٩٩ داشتیم که این آمار در سال ۱۴۰۰ به ۵۰ هزار تا ارتقا یافت و در سال ۱۴۰٠ تعداد این گزارش های ثبت شده به ٨٠ هزار فعالیت رسیده است. امیدواریم بتوانیم با این فعالیت ها گوشه‌ای از مشکلات جامعه را برطرف کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی