پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۲۰

آماده‌باش بیش از 50 پایگاه فوریت‌های پزشکی در شب‌های قدر

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از آمادگی کامل دارالشفای امام(ع) و بیش از 50 پایگاه فوریت‌های پزشکی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) برای ارائه خدمات پزشکی به زائران و مجاوران در شب‌های قدر خبر داد.

دکتر سید سعید سعیدی شهری در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور پرشور ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) در مراسم پرفضیلت شب‌های نزول کلام وحی حرم مطهر رضوی، علاوه‌بر 29 پایگاه ثابت فوریت‌های پزشکی، بیش از 20 پایگاه‌ سیار از ساعت 17 تا پایان مراسم در صحن‌ها و رواق‌های اماکن متبرکه رضوی آماده خدمات‌رسانی در این شب‌ها خواهند بود.
وی افزود: پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در صحن امام حسن مجتبی(ع)، باب الرضا(ع)، صحن جمهوری اسلامی و باغ رضوان با تجهیز ویژه به عنوان پایگاه‌های مرکزی اورژانس حرم مطهر در این شب‌ها به زائران و مجاوران خدمات‌رسانی می‌کند.
 

استقرار 2 اتوبوس سیار بیمارستانی و 21 آمبولانس
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی ادامه داد: در شب‌های قدر همچنین دو دستگاه اتوبوس سیار بیمارستانی با همکاری بنیاد کرامت رضوی و اورژانس 115 برای ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در جوار حرم مطهر رضوی مستقر می‌شود. 
وی اضافه کرد: 21 دستگاه آمبولانس نیز با مشارکت اورژانس 115، بهداری رزمی سپاه شمال شرق، بیمارستان فوق تخصصی رضوی و مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی به منظور انتقال بیماران اورژانسی در شب‌های پرفیض قدر در اماکن متبرکه رضوی مستقر خواهد شد و در صورت نیاز، بیماران با این آمبولانس‌ها به بیمارستان‌های سطح شهر مشهد برای دریافت خدمات تکمیلی پزشکی منتقل می‌شوند.
وی با تأکید بر مشارکت جمعی از خادمان سلامت رضوی برای ارائه خدمات پزشکی مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در شب‌های قدر گفت: در مجموع نزدیک به 500 نیروی فوریت‌های پزشکی در ارائه خدمات اورژانسی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در این شب‌های پرفضیلت مشارکت خواهند داشت. 
 

افزایش نیروهای دارالشفای امام(ع)
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: دارالشفای امام(ع) واقع در جوار بست شیخ طوسی حرم مطهر رضوی نیز با تقویت نیرو در تمامی بخش‌های فعال خود همچون پزشکان عمومی، اورژانس و تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی، آماده ارائه خدمات شبانه‌روزی به عموم بیماران در این ایام است. 
دکتر سعیدی شهری گفت: دو بخش آزمایشگاه و رادیولوژی دارالشفای امام(ع) به منظور خدمات‌رسانی به بیماران اورژانسی در شب‌های قدر فعال خواهد بود و مراجعان می‌توانند از خدمات تشخیصی آن‌ها استفاده کنند.
شایان ذکر است، مرکز فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی از طریق تماس با شماره‌ داخلی 2424 و شماره‌ عمومی 32002424، در تمام ساعات شبانه‌روز آماده‌ ارائه‌ خدمات به بیماران اورژانسی در اماکن متبرکه رضوی در ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی