پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۲۱

آمادگی کتابخانه و موزه ملی ملک برای برگزاری تورهای ویژه کودکان  

کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی ایران با مجموعه‌ای از فضاها و امکانات ویژه کودکان و نوجوانان، آمادگی میزبانی از گروه‌های این رده‌های سنی به ویژه برگزاری تورهای دانش‌آموزی را دارد.

به گزارش آستان نیوز، کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی با برپایی فضای ویژه کودک و نوجوان از نوروز 1402 در بخشی از ساختمان این موقوفه، ارائه آموزش‌های غیررسمی به این گروه سنی را با رنگ و بوی جدیدی در دستور کار قرار داد. 
این اقدام با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با تاریخ و هنر ایران و ایجاد فضای سرگرمی در بازدیدهای خانوادگی و دانش‌آموزی انجام شد، بدین ترتیب این گروه از مخاطبان موزه ملی ملک در بازدیدهای روزانه می‌توانند از خدمات ویژه در این بخش بهره‌مند شوند.
به طور نمونه کودکان و نوجوانان امکان انجام بازی‌ها و سرگرمی‌هایی همچون جورچین (پازل) سه‌بعدی از آثار موزه‌ای، سایه‌بازی، تجربه هنر قلم‌کاری و نقاشی از آثار موزه‌ای را در این بخش ویژه موزه دارند. همچنین می‌توانند به تماشای نقاشی‌های برگزیده کودکان با محوریت آثار کتابخانه و موزه ملی ملک و روایت تصویری از دوره‌های مختلف تاریخی بپردازند. 


برپایی کارگاه‌های عملی در تالارها
علاوه بر بخش ویژه کودک و نوجوان، تالارهای موزه‌ای و کتابخانه‌ای این موقوفه نیز بسترهایی برای ارائه آموزش‌های نوین در زمینه فرهنگ و هنر به مخاطبان این رده سنی فراهم می‌آورند.
در این راستا کارشناسان موزه به ویژه در تالارهای «سکه»، «کمال‌الملک» و «خوشنویسی» با برپایی کارگاه‌های عملی از جمله «ضرب سکه به شیوه کهن»، «آشنایی با نقاشی‌های کمال‌الملک» و «آشنایی با خطوط اسلامی- ایرانی»، فضایی جذاب برای آشنایی کودکان و نوجوانان با گوشه‌هایی از فرهنگ و تمدن این سرزمین به وجود می‌آورند.
کارشناسان کتابخانه نیز با زبانی ساده و گیرا، زمینه آشنایی مخاطبان این رده‌های سنی را با نسخه خطی، کتاب چاپ سنگی و کاغذهای دست‌ساخت مهیا می‌کنند.
این خبر حاکی است، کتابخانه و موزه ملی ملک که در سال 1316 شمسی توسط حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران بر بارگاه ملکوتی رضوی وقف شده است، با توجه به میزبانی از جمع کثیری از فرهنگ‌دوستان و گردشگران در طول سال، نگاه خاصی به بازدیدکنندگان کودک و نوجوان خود در بازدیدهای ویژه خانوادگی و دانش‌آموزی دارد. 
شایان ذکر است، علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از خدمات ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه و موزه ملی ملک می‌توانند با شماره تلفن روابط عمومی این مجموعه (021-66751291) تماس بگیرند. این مجموعه همه روزه بجز روزهای تعطیل به نشانی «تهران، میدان امام خمینی(ره)، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق)» پذیرای دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی