پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۲۱

به نشر رمان نوجوان «هیولای اسب سوار» رامنتشر کرد

رمان «هیولای اسب‌سوار» از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) با ماجراهایی مستند و روایتی خوش‌خوان، نوجوانان علاقه‌مند را به روزگار جانشینی پیامبر اکرم(ص) می‌برد تا بیشتر درباره جایگاه امام علی(ع) اطلاعات به دست بیاورند.

به گزارش آستان‌نیوز، مجید ملامحمدی نویسنده فعال حوزه ادبیات کودک و نوجوان در این رمان تاریخی با بهره‌گیری از منابعی همچون بحار الانوار، تفسیر مجمع‌البیان، سیره ابن هشام، کنز العمال به بیان برخی از حوادث چالشی انتخاب جانشینی پیامبر اسلام(ص) می‌پردازد ، واقعیت‌هایی که کاملا مستند و مستدل است و برای ذکر هر رویدادی، منبع و ارجاعاتی لحاظ شده؛ حتی برای مکان‌ها،‌ موقعیت‌ها، شخصیت‌ها و اصطلاحات و لغات دشوار در پانویس توضیحاتی ارائه شده است.
این رمان شامل چهار فصل است که در هر فصل یک شخصیت ماجرایی را روایت می‌کند. فصل نخست، ماجرا خواب و سفر حارث بن نعمان فهریِ بادیه‌نشین به مدینه است.
در فصل دوم، عبدالله بن عَمرو مُزن به شرح شجاعت حضرت علی در جریان مأموریتش به سرزمین خوش آب‌وهوای یمن می‌پردازد. 
 عباس بن عبدالمطلب، عموی پیامبر، در فصل سوم علاوه بر اینکه جایگاه امیرالمؤمنین را توصیف می‌کند، به ماجرای غدیر خم و جانشینی حضرت علی(ع) اشاره می‌کند. 
 در فصل چهارم، عمار یاسر، صحابه سرشناس پیامبر، محاجه و مجادله‌اش با عبدالرحمن بن عوف را توضیح می‌دهد که بحث اصلی آنها به اثبات حقانیت حضرت علی و ماجرای غدیر خم ختم می‌شود. در انتهای رمان هم از سرنوشت بدفرجام حارث بن نعمان فهری که اینک به مدینه رسیده و با رسول خدا سخن گفته پرده برمی‌دارد.
در انتهای هر بخش از این رمان، نویسنده با ایجاد پرسش یا کنشی سعی می‌کند روحیه کنجکاوانه نوجوان را با داستان همراه کند و او را برای خواندن بخش‌های بعدی مشتاق‌تر سازد. در این کتاب، نویسنده آگاه با تسلط به منابع دینی قصد دارد مصداق‌هایی را بیان کند: مانند مرتبه والای حضرت علی، بت‌شکنی ایشان، فداکاری حضرت علی در لیله‌المبیت، حمایت ایشان از پیامبر در جریان سنگ‌پرانی به رسول خدا، انفاق حضرت هنگام رکوع نماز، تخریب مسجد ضرار، مواجهه حضرت علی با قبیله هَمدان، موفقیت‌شان در جذب مردم یمن به اسلام  و مهم‌تر از همه مسئله جانشینی ایشان و ماجرای غدیر خم تا از این طریق واقعیت‌هایی از حقانیت امام علی را برای مخاطب نوجوان دغدغه‌مند به مسائل مذهبی نمایان سازد.
 آخرین کلام کتاب هم که توصیه پیامبر اکرم (ص) به عمار یاسر است که به درستی، حقیقت وجودی حضرت علی را به اثبات می‌رساند: «عمار، هروقت دیدی که علی تنها به راهی می‌رود و همۀ مردم به راهی دیگر، تو مردم را واگذار و در مسیری گام بردار که علی می‌رود...».
اثر «هیولای اسب‌سوار» به قلم مجید ملامحمدی همراه با تصویرگری جلد مهدی بادیه‌پیما، قطع رقعی، شمارگان 2 هزار نسخه در 212 صفحه و به بهای 80 هزار تومان از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) روانه‌ بازار شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی