پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۲۲

مشارکت آستان قدس رضوی و میراث فرهنگی خراسان رضوی برای توسعه کسب‌و‌کارهای حوزه صنایع‌دستی

با رویکرد توسعه کسب‌و‌کارهای حوزه صنایع‌دستی، شرکت کسب و کار رضوی و اداره کل میراث فرهنگی استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند تا با استفاده از این هم‌افزایی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مشترک برای تسهیل‌گری اشتغال پایدار با محوریت صنایع دستی و هنرهای سنتی توسعه یابد.

به گزارش آستان نیوز، با اجرای این تفاهم‌نامه قرار است از ظرفیت‌های صنایع دستی استان خراسان رضوی برای طراحی و توسعه بسته سوغات زیارت بهره گرفته شود.
 

توسعه سبد محصولات سوغات زیارت
مدیرعامل شرکت کسب و کار رضوی درباره این تفاهم‌نامه اظهار کرد: حمایت از صنعتگران صنایع دستی استان با استفاده از ظرفیت‌های شرکت کسب و کار رضوی در خصوص ارائه خدمات پشتیبانی و توسعه کسب و کارهای خرد، متوسط، دانش بنیان و نوآور، یکی از موضوعات تفاهم‌نامه امضا شده با اداره کل میراث فرهنگی استان به‌شمار می‌رود.
مجید منفرد گفت: همچنین دو طرف برای ایجاد اشتغال، پشتیبانی، بازاریابی، آموزش، پژوهش و تحقیقات کاربردی در بخش صنایع دستی همکاری خواهند کرد.
او همکاری و مشارکت در تثبیت و تنوع‌بخشی به سبد محصولات سوغات زیارت با محوریت صنایع دستی استان را یکی از تعهدات شرکت کسب و کار رضوی دانست و افزود: این مجموعه در طراحی، تولید و بسته‌بندی صنایع دستی و سبد سوغات زیارت نیز مشارکت خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت کسب و کار رضوی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ارائه محصولات در فضای مجازی و همچنین راه‌اندازی فروشگاه‌های صنایع دستی و سوغات زیارت، بخشی دیگر از تعهدات این شرکت به شمار می‌رود.
 

حمایت از صنعتگران صنایع دستی خراسان رضوی
او گفت: علاوه‌بر همکاری در ارائه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی، ایجاد و راه‌اندازی خانه صنایع دستی و خانه خلاق صنایع دستی نیز توسط شرکت کسب و کار رضوی پیگیری می‌شود. ضمن این‌که اداره کل میراث فرهنگی فرایند ایجاد خانه صنایع دستی را تسهیل خواهد کرد.
منفرد همچنین از ارائه بسته‌های بیمه تکمیلی درمان با تخفیف ویژه به هنرمندان و شاغلان صنایع دستی توسط این شرکت خبر داد و گفت: این مهم در راستای حمایت از اشتغال پایدار صورت می‌گیرد.
او با اشاره به تعهدات اداره کل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: همکاری برای ارائه تسهیلات مورد نیاز به منظور توسعه فعالیت‌های شرکت کسب و کار رضوی در حوزه صنایع دستی و نیز معرفی این شرکت برای حضور در نمایشگاه‌های صنایع دستی در سطح ملی و بین‌المللی، بخشی از این تعهدات است.
منفرد ادامه داد: علاوه‌براین، میراث فرهنگی معرفی کارگاه‌های صنایع دستی به شرکت کسب و کار رضوی برای همکاری در تولید سوغات صنایع دستی و همچنین مشاوره، همکاری و نظارت کیفی بر روند تولید محصولات سوغات صنایع دستی کارگاه‌ها را بر عهده دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی