پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار خانواده‌های معزز شهدای لشکر فاطمیون؛
۱۴۰۲-۰۱-۲۲

ﺷﻬﺪای فاطمیون جلوه‌ای از «امت واحده اﺳﻼﻣﯽ» را ﺗﺤﻘﻖ ﺑﺨﺸﯿﺪﻧﺪ

تولیت آستان قدس رضوی وحدت امت اسلامی را موجب قدرت و شوکت اسلام دانست و گفت: ﺷﻬﺪای فاطمیون جلوه‌ای از «امت واحده اﺳﻼﻣﯽ» را ﺗﺤﻘﻖ ﺑﺨﺸﯿﺪﻧﺪ.

به گزارش آستان نیوز، شامگاه دوشنبه 21 فروردین ماه یک هزار و 800 نفر از خانواده‌های معزز شهدا و رزمندگان مدافع حرم تیپ فاطمیون مهمان سفره افطار رضوی شده و روزه خود را در حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) افطار کردند.
تولیت آستان قدس رضوی پیش از اذان مغرب و عشا ضمن حضور در جمع این خانواده‌های معزز که در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی گردهم آمده بودند، در سخنانی مجاهدت‌ها و تلاش‌های رزمندگان لشکر سرافراز فاطمیون در دفاع از اسلام و حرم حضرت زینب(س) را ستود و امنیت و آرامش منطقه را مدیون رشادت‌های شهدای مدافع حرم دانست.
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی با بیان اینکه ﺷﻬﺪای فاطمیون جلوه‌ای از اتحاد و یکپارچگی امت اﺳﻼﻣﯽ را رقم زدند، ابراز کرد: شهدای فاطمیون نماد اتحاد و وحدت اسلامی هستند؛ این شهدای عزیز با نثار خون پاک خود و شهادت در راه دفاع از کیان اسلام، همبستگی و همگرایی ملل اسلامی را به تصویر کشیدند.
وی افزود: حضرت محمد(ص) منحصر و مختص به قوم، قبیله و زبان خاصی نیست؛ هنر رسول اکرم(ص) این بود که از میان جمعیت‌ها، فرقه‌ها و قبایل گوناگون امتی واحد را تشکیل داد و شهدای فاطمیون که با ایمان و انگیزه‌ای قوی برای دفاع از اسلام در میدان مجاهدت حضور یافتند، عینت بخش هنر وحدت آفرینی پیغمبر اکرم(ص) در عصر حاضر هستند.
تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: از دیگر جنبه‌های نهضت فاطمیون، رنگ باختن ملیت گرایی است؛ شهدای فاطمیون مرز بندی‌های قومیتی، قبیله‌ای، زبانی و ملیتی را در نوردیدند و در عمل جلوه‌ای از «امت اسلامی» را به نمایش گذاشتند.
وی پیدایش داعش را تلاشی از سوی دشمنان اسلام برای ضربه به اسلام، جریان انقلابی و بیداری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اسلام بدلی داعش چالشی جدی‌ برای وحدت و امنیت مسلمانان و آبروی اسلام و از اهداف اصلی‌اش ایجاد حاشیه‌ای امن برای صهیونیستها بود؛ اما شهدای مدافع حرم اجازه ندادند دشمن به اهداف منحوس خود برسد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، ابراز کرد: نقشه شوم و خطرناک خاورمیانه جدید آمریکا به برکت مجاهدت‌های فاطمیون و رشادت‌های مدافعان حرم شکست خورد، لذا شهدا و خانواده‌ی معزز شهدای مدافع حرم نه تنها برای نسل امروز بلکه برای تمام نسل‌های امت اسلام تحصین برانگیز و قابل احترام هستند.
گفتنی است، در ابتدای این مراسم حاج محمود کریمی به قرائت اشعار و مدایحی در فضائل اهل بیت عصمت و طهارت سلام‌الله‌علیها پرداخت و در پایان خانواده معزز رزمندگان و شهدای مدافع حرم، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء روزه خود را بر سفره متبرک رضوی افطار کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی