پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۲۳

لیله القدر، هنگامه تغییر و تحول در قلوب است

 مراسم احیای شب 21 رمضان المبارک در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) برگزار شد که مانند هر سال میزبان جمع زیادی از مؤمنان و شب زنده‌داران دانش آموز و نیز خانواده‌های همسایه مدرسه بود.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام سیدامید مؤذنی سخنور در این مراسم کلامش را بیان روایتی از امیرالمؤمنین(ع) آغاز کرد و گفت: مراقب باشید از آن امری که بعد از آن خیر یا شر مطلق باشد و میانه ندارد. آن امر مرگ است. وقتی مرگ آمد، وارد خیر و یا شری می‌شوید که دیگر تمامی ندارد. اهالی آن عالم سه دسته هستند: مؤمنان کامل، کافران کامل و مؤمنان اهل گناه که با سوختن گناهان‌شان تطهیر و وارد بهشت می‌شوند. 
او در ادامه افزود: شب قدر، بیشتر از هزار ماه، یعنی هزار ماه، هزار سال با ارزش‌تر است. از این رو، امشب را باید قدر دانست و از خدا بخواهیم که مقدرات گذشته و آینده ما را معین کند.
به گفته این کارشناس دینی، فرصت عمر ما کم، کار و رسالت ما در عالم بسیار مهم و بزرگ است و باید لحظات شب قدر را با تفکر و آماده سازی خود برای تغییر کارنامه اعمال تغییر دهیم. خدا فرصتی به ما داده که همه سیئات را به حسنات تبدل کنیم و حساب مان با خدا پاک شود.
وی سوالی در حضور احیاکنندگان شب قدر مطرح کرد و ادامه داد: در این شب ارزشمند از خدا چه بخواهیم و چه عرضه بداریم که قدردان این فرصت باشیم؟ خدا برای اعطای نعمات و خیرات به خواسته‌های زبانی ما نگاه نمی‌کند، به حقیقت وجودی ما توجه می‌کند که اگر آماده نباشیم، به درخواست ما عنایتی نمی‌شود. 
حجت الاسلام مؤذنی بیان کرد: در شب قدر به جای برخی خواسته‌های کم مایه، باید از خدا درخواست‌ها و آرزوهای بزرگ داشته باشیم و از خودمان بپرسیم که چرا آرزوی واقعی از درگاه خدا نداریم که او بخواهد آن را برآورده کند. 
وی تاکید کرد: در شب قدر به ما اجازه دادند که این توان و ظرفیت وجودی را برای درک و درخواست خوبی‌های واقعی پیدا کنیم. امشب باید بیشتر از همیشه به حقیقت مرگ که زندگی سازترین مفهوم رشد در وجود ماست، فکر کنیم تا بفهمیم که همه خواسته‌های ما بسیار تهی و بی ارزش‌تر از درون مایه وجود ماست. لیله القدر، شب تغییر و تحول در قلب است. چرا آرزویی کم ارزش بکنیم؟ امشب درخواست حقیقی ما باید ظهور امام زمان(عج) باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی