پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۲۳

مشق عشق در نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران

در سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران، جمعی از خوشنویسان برتر این استان گردهم جمع شدند و با هنر زیبای خطاطی و تذهیب آیات و روایات، اشعار و احادیث ائمه معصومین(ع) را بر لوح‌های سفید کاغذ می‌نگارند و این گونه ارادت خود را به ساحت شمس الشموس(ع) ابراز می‌کنند.

به گزارش آستان‌نیوز، نرگس خیری، مسئول کانون خدمت رضوی هنر و محصولات فرهنگی استان تهران در این باره گفت: در ایام ماه مبارک رمضان و برگزاری سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران، در غرفه آستان قدس رضوی، بیش از 20 خادمیار هنری حضور دارند . این هنرمندان اسماء متبرک الهی، بخشی از آیات قرآن و احادیث ائمه معصومین(ع) را با بهره‌گیری از هنرهای قرآنی، می‌نویسند و به عنوان هدیه به بازدیدکنندگان غرفه آستان قدس رضوی هدیه‌ می‌دهند. 
وی با اشاره به استقبال عموم مردم از بخش‌های هنرهای قرآنی غرفه آستان قدس رضوی تصریح کرد: فعالیت بخش‌ هنرهای قرآنی غرفه آستان قدس رضوی از 12 فروردین آغاز شده و تا 25 فروردین ادامه دارد. در شب‌های نخست برگزاری غرفه، بیش از 5 تن از هنرمندان برتر خوشنویسی و تذهیب استان تهران حضور داشتند که برخی از هنرمندان چندین شب متوالی را در خدمت بازدید کنندگان بودند.
فعالیت ۲۷۰ هنرمند در کانون هنر استان تهران
وی در ادامه به فعالیت های دیگر این کانون هنری اشاره کرد و افزود: کانون هنر و محصولات فرهنگی استان تهران از سال ۹۷ خدمت خود را در راستای مصداق‌های خدمتی آستان امام رئوف در حوزه تخصصی هنر شروع کرده است. در حال حاضر حدود۲۷۰ هنرمند در سطح استان تهران با این کانون همکاری می‌کنند.
وی ادامه داد: برگزاری میزهای خدمت در ایام دهه کرامت رضوی برای عموم مردم، برنامه‌های ویژه کودکان در راستای ترویج موضوع حجاب با استفاده از کلاژ، میزهای خدمت در ایام رمضان در برج میلاد و نمایشگاه قرآن، آموزش هنر در جهت اشتغال زایی، هدیه آثار نفیس هنری به خانواده شهدا و برگزاری جشنواره عکاسی «مهرثامن» در سطح کشور از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های کانون خدمت رضوی هنر و محصولات فرهنگی استان تهران است.
مسئول کانون خدمت رضوی هنر و محصولات فرهنگی استان تهران ادامه داد: در حال حاضر محتوا و فیلم‌های آموزشی از سبک‌های هنری دارای بازار کار و زمینه تولید اشتغال زایی در این کانون هنری تولید شد است که ضبط و تدوین آن پایان یافته و بر روی سایت کانون هنر و محصولات فرهنگی استان تهران بارگذاری شده است که در ایام دهه کرامت رضوی رونمایی خواهد شد و به طور رایگان در دسترس عموم مردم در سطح کشور و بین الملل قرار خواهد گرفت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی