پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۲۵

احیای شب زنده داران دیار میقات الرضا در شب بیست و سوم

همزمان با  بیست و سوم ماه مبارک رمضان آیین احیای سومین شب قدر با حضور با شکوه روزه داران دیار نخل و نارنج در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، همزمان با  بیست و سوم ماه مبارک رمضان، سومین شب از لیالی قدر  ویژه برنامه  «شب های آسمانی» همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فیروزی و مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی حاج محمد صادق قاضی زاده مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در شب قدر بیست و سوم با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران، دکتر سید علی محمد سر سرابی مدیر موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان اجرایی و فرهنگی شهرستان طبس در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین فیروزی در این محفل معنوی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم خداوند از ما راضی باشد باید تقوای الهی را پیشه کنیم.
وی با اشاره به اینکه اخلاق نیکو و دوری از طمع انسان‌ها را محبوب خدا و مردم می‌کند، افزود: اگر می‌خواهیم بدنمان سالم باشد باید صدقه بدهیم و بر اساس آیات و روایات انجام واجبات الهی، صدقه است.
خطیب این مراسم خاطرنشان کرد:  سجده‌های طولانی مسیر محشور شدن با پیامبر مکرم اسلام(ص) است زیرا سجده بهترین راه ارتباط انسان با خداست باید توجه داشته باشیم که سبک زندگی غربی انسان را به مادیات می‌کشاند و توجه ما را از معنویات دور می‌کند.
وی در بخش دیگر سخنانش گفت:  مهمترین کار در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس است.
 قرائت مجلسی قرآن کریم توسط مصطفی حیدری، زمزمه ادعیه کمیل و جوشن کبیر توسط حاج جلال ابراهیمی، علی قاسم آبادی و حسین داریوش طبسی و  صادق مطهری مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و سردادن ندای "الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب" و آیین قرآن برسر دیگر  برنامه‌های سومین شب قدر در جوار ملکوتی برادر گرامی امام رضا(ع) بود.
در حاشیه این برنامه ایستگاه «عموی مهربان» ویژه کودکان و نوجوانان همراه با رنگ آمیزی و نقاشی با موضوع شب قدر و پویش قرائت سوره مبارکه قدر برپا و ۲۳۰۰ نوبت سوره مبارکه قدر توسط جوانان و نوجوانان تلاوت شد.
این خبر حاکی است در پایان مراسم دکتر سر سرابی مدیرعامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی با همراهی استاد قاسم آبادی معاون تولید و نظارت شورای عالی قرآن کشور و قاری برجسته بین المللی قرآن کریم از نمایشگاه تصویری سوره مبارکه واقعه در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) بازدید کردند‌.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی