پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۲۵

اعتکاف 1000 دهه هشتادی در حرم مطهر رضوی

مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی از امروز میزبان 1020 نوجوان روزه دار دهه هشتادی‌ خواهد بود که در ماه خدا، میهمان خانه امام رئوف می‌شوند و آخرین شب‌های ماه مبارک رمضان را در این صحن و سرا به سحر می‌رسانند.

به گزارش آستان نیوز، اعتکاف این نوجوانان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ فروردین ماه برگزار خواهد شد.


میهمانان طرح «بی نهایت عاشقی»
مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در این باره به آستان نیوز گفت: اعتکاف ویژه نوجوانان در ماه مبارک رمضان در قالب طرح «بی نهایت عاشقی» برگزار و طی آن 1020 نوجوان دختر و پسر دهه هشتادی میهمان امام رضا(ع) می‌شوند.
مجتبی مختاری با اشاره به برنامه‌های جنبی تدارک دیده شده برای این نوجوانان افزود: دانش آموزان نوجوان شرکت کننده در اعتکاف از همراهی مربیان و اساتید برجسته و توانمند بهره‌مند می‌شوند تا هرچه بیشتر با ظرفیت‌های معنوی و معرفتی اعتکاف آشنا شوند.
به گفته مختاری علاوه بر زیارت و مناجات خوانی، برنامه‌های فرهنگی همچون برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، دورهمی‌های کتاب‌خوانی و حلقه‌های معرفت، برای میزبانی از شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف بی نهایت عاشقی پیش‌بینی شده است.
 

میزبانی از دهه هشتادی‌ها با مشارکت دهه هشتادی‌ها
مختاری به یکی از ویژگی‌های خاص مراسم اعتکاف این نوجوانان نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به شوق و انگیزه بالای دهه هشتادی‌ها برای مشارکت در برگزاری این مراسم اعتکاف، به گونه‌ای برنامه‌ای ریزی شده است که موسسه جوانان آستان قدس رضوی به عنوان میزبان اصلی و هماهنگ کننده برنامه‌ها پای کار باشد اما تمامی امور اجرایی مراسم بر عهده خود این نوجوانان خواهد بود تا در کنار توفیق شرکت در اعتکاف، طعم شیرین کار جمعی و خدمت به معتکفین را نیز تجربه کنند.
 

برگزاری 12 اعتکاف در 7 استان
موسسه جوانان آستان قدس رضوی از سال 1396 اجرای طرح اعتکاف نوجوانان در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی را آغاز کرده و با توجه به استقبال گسترده از نقاط مختلف کشور، این طرح با نام «بی نهایت عاشقی» اکنون در سایر استان ها نیز اجرایی شده است. 
به گفته مختاری، در ماه رمضان امسال علاوه بر حرم مطهر رضوی، 12 مراسم اعتکاف نیز در هفت استان تهران، قم، اصفهان، یزد، قزوین، همدان و اهواز برگزار و میزبان نوجوان روزه دار معتکف می شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی