پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۲۷

مشارکت شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان و شرکت دانش‌بنیان برای بومی‌سازی ماشین‌آلات تولید

شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان با مشارکت شرکتی دانش‌بنیان موفق به بومی‌سازی و ارتقاء ماشین چله پیچی بخشی شد، دستگاهی که برای تولید انواع پارچه با طرح‌های رنگی و یا نخ‌های چندلا استفاده می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، بدین ترتیب با راه‌اندازی این دستگاه، تولید پارچه‌های رنگی دارای طرح‌های پیچیده بافت و همین طور پارچه‌های راه راه رنگی فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان با اشاره به راه‌اندازی این دستگاه با مشارکت شرکت دانش‌بنیان چله پیچی راعی اظهار کرد: نمونه اولیه این دستگاه برای تولید پارچه‌های ظریف و نخ‌های خاص بوده که پس از انتقال دانش کاربری و نساجی توسط این شرکت، مکانیزم دستگاه تا حدود زیادی متناسب با نیازهای خاص کارخانه تغییر کرد.
علی فدیشه‌ای درباره اشتغال‌زایی صورت گرفته به واسطه بومی‌سازی و ارتقاء ماشین چله پیچی بخشی گفت: با اجرای این پروژه تعداد نیروهای سالن بافندگی شرکت به 107 نفر رسیده است.
او ادامه داد: در حال حاضر نیز در مجموع حدود 500 نفر در شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان مشغول به کار هستند.


تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی قطعات
فدیشه‌ای با اشاره به تعامل صورت گرفته با شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: برقراری ارتباط موثر با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید قطعاتی که پیش از این دانش و تکنولوژی آن‌ها در داخل وجود نداشته، یکی از مهم‌ترین اقدامات سال 1401 این شرکت به‌شمار می‌رود که در این راستا با شرکت صنایع پیشرفته رضوی و همچنین شرکت آریا صنعت پارس رایزنی‌هایی صورت گرفته است.
او ادامه داد: علاوه‌براین، با محوریت بررسی فعالیت‌های دانش‌بنیان در صنعت نساجی و نخریسی، جلسات متعدد مشترکی با مراکز آموزش عالی و پارک علم و فناوری شهرستان نیشابور برگزار شده است.
فدیشه‌ای افزود: این شرکت همچنین ارتباط خوبی را با اساتید دانشگاه‌ها که در زمینه مواد اولیه و محصولات نساجی فعال هستند، برقرار کرده است.
او با اشاره به درج و پذیرش شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان در بازار دوم فرابورس در سال 1401 گفت: این مجموعه در حال حاضر در مرحله ارزش‌گذاری توسط شرکت تأمین سرمایه خلیج فارس است.
او ادامه داد: دریافت جایزه یک ستاره(سطح تقدیرنامه) در ششمین مرحله از جایزه ملی تعالی و پیشرفت، موفقیت دیگری است که در سال گذشته رقم خورد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی