پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۲۸

برگزاری برنامه‌های ویژه برای پژوهشگران حوزه طب سنتی در کتابخانه و موزه ملی ملک

کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران، برنامه‌های ویژه بازدید گروهی و پژوهش برای دانشجویان و پژوهشگران حوزه طب سنتی برگزار می‌کند.

به گزارش آستان نیوز، کتابخانه و موزه ملی ملک دارای مجموعه نفیسی از نسخه‌های خطی پزشکی است که مورد توجه استادان و پژوهشگران این حوزه قرار دارد. منتخبی از این آثار نیز در تالار «علوم در ایران اسلامی» موزه در معرض دید عموم علاقه‌مندان گذاشته شده است. 
برپایی تور ویژه طب سنتی (دیدار با تالار علوم در ایران اسلامی)، ارائه تصویر نسخه‌های خطی و نشست با کارشناسان کتابخانه و برنامه ویژه نسخه‌بینی (با هماهنگی و همراهی دانشکده‌ها و گروه‌های طب سنتی دانشگاه‌های علوم پزشکی)، بخشی از برنامه ویژه کتابخانه و موزه ملی ملک برای دانشجویان و پژوهشگران حوزه طب سنتی به شمار می‌آید.
در سال گذشته نیز این موقوفه با همکاری هسته پژوهشی تاریخ پزشکی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، سلسله نشست‌های «تاریخ پزشکی در ایران و جهان اسلام» را در تهران برگزار کرد که مورد استقبال جامعه پزشکی کشور قرار گرفت. 
به طور مثال با برپایی نشست‌های نسخه‌بینی، دانشجویان طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران توانستند با توجه به دروس خود از نسخه‌های خطی پزشکی گنجینه ملک همچون آثار ابوعلی سینا و ذخیره خوارزمشاهی، از نزدیک دیدن کنند.
شایان ذکر است، استادان، پژوهشگران و دانشجویان حوزه طب سنتی با هماهنگی پیشین و تماس با شماره تلفن روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک (021-66751291) می‌توانند از این خدمات ویژه استفاده کنند. این مجموعه همه روزه بجز روزهای تعطیل به نشانی «تهران، میدان امام خمینی(ره)، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق)» پذیرای دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی