پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۲۸

توسعه محصولات سلامت‌محور آرد قدس رضوی با رویکرد تولید فناورانه

به دنبال نامگذاری سال 1402 با عنوان سال «مهارم تورم، رشد تولید»، شرکت آرد قدس رضوی در راستای تحقق این شعار و همچنین پیرو تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی و رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات مبنی بر «تولید انبوه فناورانه»، برنامه‌های خود را برای رسیدن به این هدف متمرکز کرده است.

به گزارش آستان نیوز، بروزرسانی فناوری‌های مورد استفاده در فرآیند تولید، توسعه واحد بسته‌بندی کارخانه آرد قدس رضوی به منظور تولید محصولات سلامت محور جدید و همچنین تولید انبوه انواع بهبود دهنده‌های مورد استفاده در صنعت آرد به عنوان یک محصول فناورانه، تنها بخشی از مهم‌ترین این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.
 

لزوم تلاش دولت و تولیدکنندگان برای تحقق رونق تولید
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی، امنیت غذایی را یکی موضوعات مهم و اساسی در عصر کنونی دانست و اظهار کرد: محصولات سلامت محور در تامین امنیت غذایی کشورها نقش پررنگی دارند، از همین رو چشم‌انداز شرکت در سال جاری در راستای تولید محصولات سلامت محور جدید خواهد بود.
محمدرضا رجبی مقدم با اشاره به لزوم اجرای کامل طرح ساماندهی یارانه آرد و نان توسط دولت گفت: در صورت اجرای موفق این طرح، مهم‌ترین عامل در خرید آرد توسط نانوایان، کیفیت این محصول خواهد بود که بدین منظور افزایش کیفیت آرد تولیدی را یکی از اولویت‌های در دستور کار شرکت در سال جاری قرار داده‌ایم.
او ادامه داد: با توجه به این‌که قیمت‌گذاری آرد توسط دولت انجام می‌شود، برای مهار تورم، بیشتر تلاش دولت اثرگذار خواهد بود.
 

توسعه همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها
رجبی مقدم در پاسخ به این سوال که تولید بر مبنای دانش چه جایگاهی در سیاست های امسالِ این کارخانه دارد، گفت: ارتباط مستمر شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر از جمله دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، مرکز علمی جهاد دانشگاهی خراسان و... از سال‌های گذشته آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.
او افزود: همچنین از ابتدای سال جاری مذاکراتی برای همکاری‌های متعدد علمی با دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) انجام شده است و به زودی این همکاری‌ها آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی درباره مشکلات پیش روی تحقق شعار سال تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز، کاهش قدرت خرید مردم، تحریم‌های ظالمانه و... از جمله این موارد است که البته با استفاده از ظرفیت نخبگان علمی کشور از آن‌ها عبور خواهیم کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی