پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۳۰

 برپایی نمایشگاه «چهل آینه» در کتابخانه و موزه ملی ملک  

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاه «چهل آینه(سوره فاتحه الکتاب از 40 نسخه خطی قرآن مجید)» در کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برپا شده است. 

به گزارش آستان نیوز، این نمایشگاه به مناسبت بزرگداشت ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های نزول کلام وحی با محوریت نمایش سوره فاتحه الکتاب از 40 نسخه قرآن مجید موجود در گنجینه ملک در نگارخانه این موقوفه دایر شده است که بازدید از آن، حال و هوای معنوی خاصی را در این ایام به دوستداران هنرهای اسلامی می‌بخشد.  
شناساندن گنجینه خطی کتابخانه و موزه ملی ملک، بازخوانی و بازشناسی تاریخچه کتابت قرآن کریم و هنرهای پیوسته با آن همچون کتاب‌آرایی، با نگاه ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی در ماه رمضان، از جمله اهداف برپایی نمایشگاه چهل آینه به شمار می‌آید. 
همچنین این نمایشگاه، روایتی جذاب از خوشنویسی و تذهیب آیات قرآنی در گذر تاریخ از هنر هنرمندان سده‌های گوناگون تاریخ اسلام را در معرض دید اهل هنر و تاریخ گذاشته است. 
کتابخانه و موزه ملی ملک، یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی محسوب می‌شود که دارای نسخه‌های ارزشمند قرآنی است. این آثار همواره مورد توجه پژوهشگران حوزه‌های قرآن‌نگاری و قرآن‌آرایی قرار داشته و دارد. 
شایان ذکر است، این مجموعه فرهنگی توسط حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر رضوی وقف شده است و در حال حاضر همه روزه بجز تعطیلات رسمی به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)»، پذیرای اهل علم و هنر است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی