پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در دیدار رییس دانشگاه رضوی با مدیر حوزه علمیه خراسان مطرح شد
۱۴۰۲-۰۱-۳۰

دانشگاه رضوی باید به ایده پردازی و طرح حرف های نو در محافل حوزوی وارد شود

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ضمن حضور در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با مدیر این مرکز دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رییس دانشگاه رضوی ضمن حضور در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با مدیر این مرکز، حجت الاسلام والمسلمین خیاط دیدار و گفت و گو کرد.
رییس دانشگاه رضوی در ابتدای این دیدار از برنامه های آینده و فعالیت های اجرایی پیش رو سخن گفت و به برنامه ها و اهداف دانشگاه اشاره کرد.
در ادامه دیدار مدیر حوزه علمیه خراسان نفس شکل گیری دانشگاه علوم اسلامی رضوی را یک حرکت تحولی دانست که در نوع خود منحصر به فرد بوده و در عین اینکه یک حوزه علمیه است، دانشگاه هم به شمار می رود.
وی افزود: تحول خوب است اما اگر بخواهد منجر به نغییر ماهیت شود قطعا خوب نیست. تجربه دانشگاه رضوی در طول سالیان گذشته برای بسیاری از نهادها و موسسات علمی فرهنگی الهام بخش بوده است که باید این روند حفظ شود.
حجت الاسلام والمسلمین خیاط بیان داشت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی سعی کرده است از ابتدای آغاز به کار تا امروز زیرساخت ها را فراهم سازد و اکنون لازم است که وارد عرصه ایده پردازی و ارائه حرف های نو در محافل حوزوی شده و به عنوان یک موسسه حوزوی پیشرو وارد میدان شود.
وی یکی از کارهای مهم در این زمینه را برگزاری کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی دانست و در ادامه تحول صحیح در دانشگاه را بر محور تعریف مقام معظم رهبری که تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف بوده و در مقابل تغییر ماهیت است، ملاک حرکت تحولی معرفی کرد.
مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر برنامه تحولی ده ساله دانشگاه که از مدتی پیش آغاز شده، توجه به آن را در تغییر و تحولات پیش رو لازم دانست و ضمن انتقاد از دیدگاه درآمدزایی، آن را مخالف رسالت دانشگاه و نسبت به اهداف آن متناقض خواند.
وی رسیدن دانشگاه به یک سری منابع  پایدار و درآمدی در بلند مدت را منطقی دانست و به توجه جدی نسبت به ظرفیت وقف و جذب در سطح ملی و بین المللی اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی