پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۳۰

خادمان شهر بهشت، مهمان افطاری متبرک حضرت / میزبانی از ۲ هزار و ۴۰۰ پاکبان، راننده قطار شهری و خادم آرامستان بهشت رضا(ع) 

به همت بنیاد کرامت رضوی، ۲ هزار نفر از پاکبانان شهر مشهد مقدس که عمدتا ساکن مناطق حاشیه شهر و خدمتگزار در این مناطق هستند، و همچنین 400 نفر از خدمتگزاران مردم در قطار شهری و آرامستان بهشت رضا(ع)، میهمان سفره افطار حرم مطهر رضوی شدند.

به گزارش آستان نیوز، همچون سالیان گذشته، در ماه مبارک رمضان امسال نیز خادمان حضرت رضا(ع) در کنار میزبانی از عموم زائران و مجاوران، دعوت از گروه های خاص برای نشستن بر سفره افطار متبرک حرم مطهر را از یاد نبردند و میزبان آنها شدند؛ گروه هایی همچون پاکبانان شریف مشهد که زیبایی و پاکیزگی خیابان های شهر امام رضا(ع)، مدیون تلاش شبانه روزی آنهاست و نامشان در فهرست خادمان زائران و مجاوران حضرت ثبت شده است. و یا رانندگان و خدمتگزاران مردم در قطار شهری و آرامستان بهشت رضا(ع) که حضور و خدمتشان، ارزشمند است و شایسته تکریم. 
 

میزبانی از پاکبانان در باب الکاظم(ع)
مدیر امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در تشریح جزئیات این برنامه گفت: باور ما این است که خدمت به زائر امام رضا(ع) فقط در داخل حرم و در لباس خادمی خلاصه نمی شود، بلکه بسیاری از عزیزانی که در گوشه و کنار شهر مشهد مقدس، هر روز قدمی برای خدمت به زائران بر می دارند هم جزو خادمان هستند، از جمله پاکبانان عزیز که برای حفظ نظافت و پاکیزگی شهر خدمت می کنند. 
هادی غلامی افزود: بر همین اساس تکریم این خادمان شریف را وظیفه خود می دانیم و در ماه مبارک رمضان، با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری، دو هزار نفر از پاکبانان مشهد، با اولویت پاکبانان مناطق حاشیه شهر همچون منطقه دو، سه، چهار و شش انتخاب شدند تا در طرح افطاری متبرک، مهمان سفره موکب شهدای مدافع حرم در باب الکاظم(ع) حرم مطهر باشند. 
غلامی گفت: پیش از این هم بسیاری از پاکبانان عزیز میهمان سفره متبرک حضرت شده بودند اما در این طرح، متمرکز بودیم تا در سایه تعامل با معاونت اماکن متبرکه، سفره اطعام و تکریم در باب الکاظم(ع) میزبان پاکبانان مجاهد و عزیزی باشد که خود در محلات حاشیه شهر سکونت دارند و حوزه فعالیت آن‌ها نیز در پهنه‌های کم‌برخوردار مشهدالرضا(ع) است. 
 

غذای متبرک حضرت برای خادمان قطار شهری و آرامستان بهشت رضا(ع)
به گفته مدیر امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، تکریم خادمان شهر بهشت جلوه های دیگری هم داشته و به غیر از پاکبانان شریف، گروه های دیگری از خادمان شهری نیز با غذای متبرک حضرت پذیرایی شدند. در همین راستا بیش از 400 نفر از خادمان مجموعه قطار شهری و کارکنان آرامستان بهشت رضا(ع) نیز از خوان باکرامت و سفره پر رحمت امام رئوف(ع) بهره‌مند شدند. 
غلامی گفت: ویژگی ملموس اجرای طرح در بخش قطار شهری و آرامستان بهشت رضا(ع) آن بود که این عزیزان به دلیل برنامه کاری به‌هم‌پیوسته و حساس خود، امکان ترک پست را نداشتند و به همین دلیل، خادمان حرم مطهر رضوی خود به سراغ آن‌ها رفتند تا سفره‌های اطعام متبرک را در محل کار آنها بگسترانند. 
وی ادامه داد: خادمانی که مسئولیت حفر قبور را بر عهده دارند، افرادی که در امر تغسیل اموات مشغول هستند و خدمتگزارانی که پیکر درگذشتگان را به آرامستان انتقال می‌دهند نیز مخاطبان دیگر اجرای این طرح بودند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی