پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در آستانه عید سعید فطر صورت گرفت؛
۱۴۰۲-۰۱-۳۱

اعلام زمان خدمات‌رسانی کتابخانه و موزه ملی ملک در سال 1402

با فرارسیدن عید سعید فطر و پایان ماه مبارک رمضان، زمان خدمات‌رسانی کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران در سال 1402 اعلام شد. 

به گزارش آستان نیوز، عموم گردشگران و پژوهشگران در سال جاری می‌توانند در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا ساعت 16:50 از خدمات متنوع این موقوفه در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی در دو بخش موزه و کتابخانه استفاده کنند. 
همچنین کتابخانه موزه ملی ملک به مناسبت گرامیداشت عید سعید فطر، در روزهای شنبه و یکشنبه دوم و سوم اردیبهشت 1402 با تخفیف ویژه 50 درصدی در بهای بلیت، میزبان گردشگران به ویژه تهرانگردان در تالارهای موزه‌ای و نمایشگاه‌های این گنجینه خواهد بود. 
 

امکان بازدید از تالارهای متنوع موزه‌ای
این مجموعه فرهنگی با برخورداری از تالارهای خلاقانه موزه‌ای همچون «سکه، نشان و مدال»، «آثار خاندان غفاری و کمال‌الملک»، «خوش‌نویسی و نگارگری»، «آثار لاکی»، «تمبر»، «هزارداستان(گزیده داستان‌های ایرانی- اسلامی)»، «هنر و زندگی(کاربرد هنر و صنایع در زندگی ایرانی- اسلامی)» و «علوم در ایران اسلامی»، یکی از نقاط جذاب گردشگری پایتخت به شمار می‌آید.  
تالار حاج حسین آقا ملک بنیانگذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک و تالار آثار اهدایی بانو عزتملک ملک دختر بزرگ حاج حسین آقا در این موقوفه نیز روایتگر خدمات خیرخواهانه این خانواده نیک‌اندیش در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ و تمدن این مرز و بوم است. 
این مجموعه در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر حضرت رضا(ع) وقف شده است و در حال حاضر به نشانی تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) آماده میزبانی از فرهنگ‌دوستان است.  
شایان ذکر است، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی بازدیدهای گروهی می‌توانند با شماره تلفن روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک (021-66751291) تماس بگیرند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی