پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حال و هوای صحن و سرای رضوی در آستانه عید فطر
۱۴۰۲-۰۱-۳۱

حرم مطهر شمس الشموس(ع) مهیای عید بندگی

ماه پرفضیلت رمضان به آخرین ساعات خود رسیده و نوید فرارسیدن عید سعید فطر، حال و هوایی متفاوت به صحن و سرای رضوی بخشیده است، چنان‌که این حریم قدسی مملو از کتیبه‌های شادباش و گل‌های تازه شده است. 

به گزارش آستان نیوز، در آستانه آغاز ماه شوال، تمامی خادمان بهشت هشتم در بخش‌های مختلف حرم مطهر حضرت رضا(ع) در تکاپوی برگزاری مراسم باشکوه نماز عید فطر و میزبانی شایسته از زائران و مجاوران در این عید مبارک مسلمانان هستند. 
 

از نصب کتیبه تا بازپیرایی گل‌ها

در این راستا، حدود 230 مترمربع کتیبه دیواری عمودی شادباش عید در ورودی‌های صحن‌های مختلف نصب شده است تا بشارت‌دهنده این ایام خجسته باشد. همچنین 24 پرچم رنگی در صحن پیامبر اعظم(ص) به اهتزاز درآمده است. 
ریسه‌های رنگی و المان‌های نوری نیز در صحن‌های مختلف در شب‌های ایام عید فطر، روشنی‌بخش دل‌های محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) در این حریم آسمانی است. 
همچنین به مناسبت این عید پربرکت، مجموعه گل‌های بهاری صحن و سرای رضوی بازپیرایی شده و آبنماهای صحن‌ها نیز به طور ویژه گل‌آرایی شده است.  
 

فرش‌آرایی حداکثری صحن‌ها

فرش‌آرایی ویژه برگزاری مراسم نماز عید فطر اماکن متبرکه رضوی نیز با توجه به حضور پرشور نمازگزاران به صورت حداکثری انجام خواهد شد چنان‌که پیش‌بینی شده در کنار رواق‌ها، 110 هزار مترمربع از صحن‌ها، بست‌ها و ورودی‌ها نیز مفروش شود. 
نصب تابلوی نقشه راهنمای زائران برای شرکت در مراسم نماز عید فطر در 12 نقطه حرم مطهر، از دیگر خدمات خادمان آستان قدس رضوی برای میزبانی از دلدادگان انیس النفوس(ع) در آستانه این عید است. 
 

توزیع 150 هزار بسته متبرک
همچنین 150 هزار بسته متبرک شامل اقلام شیر، کیک و شکلات با طراحی ویژه عیدانه تهیه شده است که بین نمازگزاران عید فطر در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) توزیع خواهد شد.
چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در صحن کوثر، صحن امام حسن مجتبی(ع) و باغ رضوان نیز در ایام عید فطر به صورت شبانه‌روزی فعال خواهد بود. همچنین پیش‌بینی تهیه تمامی اقلام مصرفی زائران از جمله لیوان یک‌بار مصرف، مُهر نماز و... شده است. 
 

آماده‌باش دفاتر خدمت‌رسان
سایر بخش‌های خدمت‌رسان حرم مطهر همچون تنظیف، بهداشت، امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی و دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک نیز با تقویت نیرو آماده ارائه خدمات شبانه‌روزی به زائران و مجاوران در تعطیلات عید فطر به ویژه در مراسم پرفیض و برکت نماز عید هستند. همچنین به این مناسبت تعداد دفاتر امانات وسایل و دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند و پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی افزایش می‌یابد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی