پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۰۲

استقبال از مبلغ بین الملل دانشگاه رضوی در مسجد لبنانی های زامبیا

دانشجوی دانشگاه رضوی با دعوت هیئت امنای مجتمع رسول اکرم(ص) لبنانی ها ضمن سخنرانی و اجرای برنامه های عبادی ارشادی، مراسم پرچم گردانی حرم مطهر علی بن موسی رضا(ع) را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام محسن اسدی موحد، دانش آموخته و مبلغ بین الملل دانشگاه رضوی که در شهر لوزاکای زامبیا با هدف تبلیغ دین و نشر معارف اسلامی حضور دارد پس از اجرای برنامه در مسجد امام رضا(ع) به دعوت هیئت امنای مجتمع رسول اکرم که شامل مسجد، حسینیه و مدرسه اسلامی می شود، مراسم آخرین شب قدر و نیز مراسمات بعدی را که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته، برگزار کرد.
وی پس از قرائت ادعیه و قرآن و اعمال وارده در شب های رمضان و نیز پس از سخنرانی عربی مبلغ لبنانی، به زبان انگلیسی به سخنرانی و بیان معارف دینی به خصوص سبک زندگی رضوی پرداخت.
حجت الاسلام اسدی موحد با قرائت حدیث معروف امام رضا(ع) درباره نشر معارف اهل بیت(ع) توصیه کرد رفتار و کردار و منش اهل بیت به ویژه امام رضا را شیوه و سبک زندگی خود قرار دهید و از این طریق ضمن تبلیغ دین و بیان معارف غنی، فرهنگ اسلامی به خصوص شیعی را به نمایش بگذارید.
وی در ادامه سخنرانی به پرچم حرم مطهر رضوی اشاره کرد و در این باب به عنوان خادم و حامل پرچم رضوی از برکت و ارزش و حرمت آن به ایراد سخن پرداخت.
مبلغ بین الملل دانشگاه رضوی از استقبال و شور هیجان جمعیت نسبت به رسیدن به پرچم و تبرک جویی خبر داد به گونه ای که قرار صف و حضور به صورت جداگانه بدل به حلقه فشرده ای دور این نماد مقدس شده است.
وی از اشک ها و گریه ها و توسل حاضران که فضای معنوی و عرفانی را پدید آورده بود به عنوان تجربه ای جدید و متفاوت برای خویش در مقایسه با اجرای این مراسم در گذشته سخن گفت و از تداوم برنامه با ارائه پرچم به بخش خواهران برای تبرک جویی و توسل به امام رضا(ع) خبر داد.
حجت الاسلام اسدی موحد در بیان بازخورد مثبت و حال هوای زائران پرچم رضوی گفت: حس حضور در حرم امام رضا(ع) و دلتنگی برای آن فضا، ارتباط و اتصال معنوی با آن مضجع شریف با وجود بُعد مکانی، حاجت خواهی و توسل به حضرت در کنار درخواست هایی برای حضور پرچم در برخی از منازل جهت تبرک جویی و شفای مریض از واکنش های دوستداران اهل بیت به ویژه علی بن موسی الرضا علیه السلام بود.
وی در ادامه از استقبال جوانان لبنانی از سخنرانی به زبان انگلیسی به دلیل تکلم دائمی و حضور در آن فضا و دوری از زبان عربی سخن گفت و به دعوت این مجتمع برای اجرای برنامه در ادامه حضور تبلیغی اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی