پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۱-۳۱

گردهمایی خادمیاران و یاوران کانون کتاب و کتابخوانی بوشهر برگزار شد

گردهمایی خادمیاران و یاوران کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی بوشهر با موضوع دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و راهکارهای تبلیغ و جذب حداکثری مردم در این جشنواره، به همت اداره کل کتابخانه های عمومی و دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان در کتابخانه عمومی مصلحیان برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از بوشهر، در این نشست مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و سررابط کانون خادمیاری کتاب و کتابخوانی استان ضمن تشریح فعالیت ها و برنامه ها توسط خادمیاران و یاوران رضوی شرکت کننده در این گردهمایی، بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین(ع)، گسترش فعالیت های کتابخوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومین(ع) به ویژه فرهنگ منور رضوی، در فضای فرهنگی جامعه برگزار می شود.

حیدر راهب با بیان اینکه محور اصلی جشنواره رضوی از مسیر کتاب است، افزود: محتوای این جشنواره امام رضا علیه السلام است که امسال بخش ویژه آن، بخش امام حسن عسکری علیه السلام است.

وی با اشاره به اینکه  جشنواره کتابخوانی رضوی در سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی به دو شیوه مکتوب و الکترونیک برگزار می شود، بیان کرد: این جشنواره دو هدف عمده را دنبال می کند که یکی ترویج کتابخوانی و دیگری، گسترش فرهنگ و سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است و شرکت کنندگان در دو بخش کتابخوانی و هنری به رقابت می پردازند.

راهب به عنوان مسئول کانون خدمت کتاب و کتابخانه رضوی، از خادمیاران و یاوران رضوی عضو این کانون خواست، ضمن پرهیز از کارهای پراکنده، با اختصاص ساعاتی مشخص، به انجام فعالیت های ترویجی کتابخوانی شامل: قصه گویی، نشست کتابخوان، معرفی کتاب و سایر برنامه ها در کتابخانه های عمومی و مدارس در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، به ویژه موضوع رضوی، بپردازند.

خورده بین مقدم مدیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر نیز از اختصاص سهمیه خادمیاری و یاوران رضوی، ویژه مروّجان کتاب رضوی خبر داد و ضمن تشریح اهمیت مقوله فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی در نزد تولیت آستان قدس رضوی، خواستار مستندسازی بیشتر اقدامات خادمیاران و یاوران کتاب رضوی شد.

همچنین وی نقش کتاب و کتابخوانی را در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه موضوع روز حجاب و عفاف یادآور شد.

در این گردهمایی از پرتال ویژه امانت و فروش کتاب، طراحی شده توسط خادمیاران کتاب و کتابخوانی رونمایی شد و پایان بخش این گردهمایی اقامه نماز مغرب و عشاء و ضیافت افطاری بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی