پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۰۲

اقامه نماز پرشکوه عید فطر در حرم مطهر رضوی

روز عید سعید فطر یکی از بزرگ ترین اعیاد اسلامی و روز عید بندگی و عبودیت فرا رسیده و در این روز فرخنده مومنان خداجوی تکبیرگویان برای اقامه نماز عید راهی صحن و سرای امام مهربانی ها شدند.

به گزارش آستان نیوز، رمضان، ماه خوب خدا، ماه رهایی از بند خودپرستی و توفیق خدا پرستی ماه توبه و شهرالله که در شهرآشوب غصه های دنیا بساط بهشت را برای مان پهن کرده بود، به پایان رسید و در سپیده دم نخستین روز ماه شوال مومنان خداجو به شکرانه توفیق یک ماه بندگی و عبودیت خدا در صفوف به هم پیوسته نماز عید سعید فطر شرکت کردند. 

مراسم اقامه نماز پرشکوه عید سعید فطر در حرم مطهر رضوی همزمان با طلوع طلایی آفتاب با قرائت آیاتی از کلام الله مجید با نوای کاظم اصغرزاده؛ قاری و موذن آستان ملک پاسبان رضوی آغاز شد و با اجرای سرود توسط گروه سرود گلدسته‌های حرم ادامه پیدا کرد.

اقامه نماز عید سعید فطر به امامت آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ساعت 6:15 با محوریت صحن پیامبر اعظم(ص) در حرم مطهر رضوی اقامه شد. 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی با دل سپردن به نوای مدیحه سرایی ذاکر آل الله؛ هادی الهی، دست توسل به دامان پاک اهل بیت(ع) زده و برای حفظ آثار و برکات ماه رمضان و توفیق بندگی در دیگر ماه های سال و درک رمضانی دیگر دست به دعا برداشتند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی