پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۰۲

کارخانه سنگ بری نهبندان پس از 5 سال به چرخه تولید بازگشت/رونق تولید با ظرفیت سالانه ٦٠٠٠٠ مترمربع 

همزمان با عید سعید فطر و به همت شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی، کارخانه سنگ بری نهبندان پس از 5 سال توقف، دوباره به چرخه تولید بازگشت تا این شرکت اولین قدم را برای تحقق شعار سال 1402 مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید» بردارد. 

به گزارش آستان نیوز، شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه بهره‌برداری از معادن کشور و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، کارخانه سنگ گرانیت نهبندان را پس از چندین سال خروج از چرخه صنایع تولیدی و معدنی کشور، در یکی از محروم‌ترین مناطق بازگشایی کرد. 

  

توسعه مناطق محروم همراه با اشتغال‌آفرینی 

مدیرعامل شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی با اشاره به آغاز بهره‌برداری از این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه بیش از 60 هزار متر مربع انواع سنگ تایل اظهار کرد: با اقدام جهادی نیروهای متخصص این مجموعه، تعمیرات اساسی، تجهیز و باز راه‌اندازی کارخانه تعطیل شده نهبندان در مدت زمان 2 ماه انجام شد.
مهدی قربانی گفت: حسب دستور تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر ارزش آفرینی سرمایه‌ها و از طرفی کمک به توسعه مناطق محروم و اشتغال آفرینی، گسترش فعالیت‌های اقتصادی تولیدی و معدنی به ویژه در منطقه محروم نهبندان در دستور کار شرکت قرار گرفت که این مهم با بازگشایی کارخانه گرانیت بری نهبندان شروع شده است. 

او با اشاره به ایجاد ظرفیت اشتغال‌آفرینی این کارخانه گفت: با آغاز به کار مجدد کارخانه سنگ گرانیت نهبندان، برای ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است که ١٠ نفر از این تعداد، بومی‌های منطقه هستند. علاوه‌براین زمینه اشتغال غیر مستقیم برای حدود 70 نفر فراهم شده است. 

قربانی درباره تولیدات این کارخانه تصریح کرد: بازار سنگ‌های گرانیت یکی از ارزشمندترین بازارهای تولید مصالح ساختمانی است که علاوه‌بر توسعه معادن کشور، ارزش افزوده قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت. 

او ادامه داد: اولین سنگ‌های تولید شده از این کارخانه برای توسعه صحن های متبرکه حرم مطهر رضوی به پیشگاه امام رضا علیه السلام تقدیم می‌شود. 

قربانی با اشاره به برنامه شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی برای صادرات تولیدات کارخانه سنگ بری نهبندان گفت: برنامه‌های توسعه صادرات و ارزآوری سنگ‌های ساختمانی به ویژه در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس در دستور کار برنامه‌های آتی شرکت قرار دارد. 

او افزود: در سایه توجهات و عنایات خاصه حضرت رضا علیه السلام در تلاش هستیم به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشرو و پیشران در حوزه تولید و بهره‌برداری از صنایع معدنی کشور فعالیت کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی