پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد
۱۴۰۲-۰۲-۰۵

جرعه‌ای از زلال وحی در کتاب «تفسیر هدی»

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب «تفسیر هدی» منتشر شد.

به گزارش آستان نیوز،تاریخ سترگ و پر افتخار تفسیر قرآن در جهان اسلام در طول 14 قرن حاکی از آن است که مفسران عظام سعی و کوشش خود را بر تفسیر ترتیبی قرآن از سوره حمد تا سوره ناس قرار داده‌اند و تا کنون بیش از 15 دوره کامل تفسیر ترتیبی قرآن تدوین شده است.این شیوه بنا به نظر اندیشمندان بزرگ جهان اسلام نیاز به تحول دارد تا بتواند پاسخگوی نیاز امروز جهان اسلام، بلکه کل بشریت باشد. 
کتاب «تفسیر هدی» از تفسیر سوره‌ حمد آغاز شده و تا سوره نباء ادامه دارد و شامل تفسیر سوره‌های ناس، فلق، اخلاص، مسد، نصر، کافرون، کوثر، ماعون، قریش، فیل، همره، عصر، تکاثر، زلزال،  بینه، قدر و... می‌شود.
 در حال حاضر دکتر سید محمود طیب حسینی در کتاب «روزنی به آفتاب» از سوره ناس تا ضحی و دکتر محمد علی لسانی فشارکی در تفسیر ترتیبی قرآن کریم از سوره ناس تا سوره قدر مطابق سیر درست آموزش قرآن در سیره نبوی تفسیر کرده‌اند.
کتاب «تفسیر هدی» نیز حاصل سال‌ها خوشه‌چینی حسین ادیبیان نویسنده این کتاب از درس‌های تفسیری استاد محمد تقی شریعتی در کانون نشر حقایق اسلامی و بهره‌مندی از کلاس درس استاد محمود مهدوی دامغانی است که به همان ترتیب آموزشی، پژوهشی قرآن ارائه شده است.
شایان ذکر است، کتاب پیش رو توسط دکتر تقی‌زاده و دکتر حسن خرقانی ارزیابی شده است و در شمارگان 30 نسخه در قطع رقعی تهیه و تدوین شده و در اختیار قرآن دوستان قرار گرفته است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی