پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در نشستی با حضور نمایندگان اجلاسیه آستان‌های مقدسه و بقاع متبرکه انجام شد؛
۱۴۰۲-۰۲-۰۶

بررسی سند ملی زیارت با حضور نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه

به همت معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، سند ملی زیارت در نشست کمیته نمایندگان اجلاسیه آستان‌های مقدسه و بقاع متبرکه ایران اسلامی بررسی شد.

به گزارش آستان نیوز، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، در این نشست که صبح امروز ششم اردیبهشت ماه با حضور جمعی از نمایندگان اجلاسیه آستان‌های مقدسه و بقاع متبرکه ایران اسلامی در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: در نشست گذشته که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، زمینه‌های لازم و بایسته برای نشست تولیت‌های اعتاب کشور که در اواخر ماه جاری برگزار می‌شود. بررسی شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی فقیه اسفندیاری، ارائه گزارشی از اقدامات کارگروه‌های مختلف قرآن، زیارت، ویراست نخست سند ملی زیارت و... را برخی از موضوعات این نشست ذکر کرد و گفت: مقام معظم رهبری در آغازین روزهای سال در سخنرانی حرم مطهر رضوی در حوزه تحول نگاه واقع‌گرایانه و حکیمانه‌ای داشتند و تحول را در ادبیات جدیدی تبیین کردند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما نیز با همین نگاه نسبت به تبیین و تاکید بر دستاوردها و نقاط قوت و ضعف بقاع متبرکه و اعتاب مقدسه تاکید داریم.
حجت الاسلام فقیه اسفندیاری سند ملی زیارت را از موضوعات مورد توجه اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی برشمرد و ادامه داد: پس از تهیه سند ملی زیارت و پیوند مناسب این سند با نهادها و همچنین نقش حکمرانی و حاکمیت در تحقق این سند و مشخص شدن سهم هر کدام از نهادها در این سند، گام به گام به سراغ اولویت‌ها قدم بر می‌داریم.
معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، موضوع حجاب و عفاف، امید آفرینی به زنان، سبک زندگی و... را برخی از اولویت های این اجلاسیه ذکر کرد.
وی در بخشی دیگر به گشایش ارتباطات عمیق و دقیق دو کشور ایران و عربستان اشاره کرد و افزود: با گسترش این ارتباطات آماده میزبانی از خیل عظیمی از زائران عربستانی و بحرینی در اعتاب مقدسه ایران و بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) هستیم که شایسته است تولیت‌های اعتاب مقدسه زیرساخت های لازم زیارت را‌ فراهم آورده و این مهم را توسعه دهند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی