پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی:
۱۴۰۲-۰۲-۰۵

ماموریت اصلی آستان قدس رضوی پرداختن به امور علمی و فرهنگی است

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ماموریت اصلی آستان قدس رضوی را باتوجه به انتسابش به حضرت رضا(ع) پرداختن به امور علمی و فرهنگی دانست.

به گزارش آستان نیوز، عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در دوره آموزش بدو خدمت نیروهای جدید استخدامی آستان قدس رضوی، که صبح امروز در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی  برگزار شد، گفت: در احکام سند بالادستی و در بندی از حکم انتساب تولیت آستان قدس رضوی از سوی مقام معظم رهبری به این مهم تاکید شده است که دستگاه عظیم آستان قدس دارای ظرفیت عظیم فرهنگی است و می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی اثرگذار باشد، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز بر اساس همین حکم، ماموریت‌های خود را دنبال می‌کند. 
طالبی تصریح کرد: سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی که از سوی تولیت این آستان به همه نهادها و مجموعه‌های وابسته ابلاغ شده است دارای اهداف و اصولی است که مهم‌ترین اصل فعالیت سازمان علمی و فرهنگی تبیین و ترویج تعالیم وحیانی قرآن، حکمت‌ها و معارف اسلامی، سنن پیامبر با محوریت سیره علمی امام رضا(ع) و تعامل و گفت وگو با سایر ادیان و نخبگان فرهنگی است.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های حضرت رضا(ع) گفت وگو با سایر ادیان است بر همین اساس و بنا به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی شهر مشهد باید محل برگزاری گفت وگوها باشد، از همین رو وظیفه ما این است در سطح ملی و بین‌المللی زمینه برگزاری همایش‌ها را در قالب نشست‌های علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها و سایر نهادهای فرهنگی فراهم آوریم.
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اصل دیگر از اصول سیاست های کلان آستان قدس رضوی مرتبط با سازمان علمی و فرهنگی را گسترش و تثبیت زیارت دانست و افزود: حضور در مرقد مطهر حضرت رضا(ع) با همان نگاه سنتی نیز ارزشمند است و ارتباط معنوی که هر زائر با حضرت برقرار می‌کند و تاثیری که در اثر زیارت و توسل به این حضرت کسب می‌کند، برای ما مهم است از همین رو ما بیشتر از آنچه که در مناسک مطرح است باید توشه‌ای فراهم کنیم تا زائر در قابل سوغات فرهنگی با خود به شهر و دیارش به ارمغان ببرد.
وی افزود: تهیه پیوست‌های علمی برای مخاطبان در تمامی سنین، تبیین آداب زیارت، چگونگی درخواست زائر از حضرت، استمرار ارتباط با زائران و... از وظایف ماست، که در همین راستا سعی کردیم با گسترش فروشگاه کتاب به نشر در ورودی باب الرضا(ع) و تبدیل آن به گذر فرهنگی به این مهم پاسخ دهیم.
طالبی در ادامه ارتقای اثربخشی و گسترش کمی خدمات و محصولات فرهنگی، بسیج ظرفیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی در پیشبرد ماموریت‌های آستان قدس رضوی، بهره‌گیری از ظرفیت بین‌المللی در پیشبرد ماموریت‌های فرهنگی و تاثیرگذاری فرهنگی در فضای عمومی جهان اسلام و... را از دیگر اصول سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی برشمرد. 
وی خاطر نشان کرد: بنیاد پژوهش‌های اسلامی دو دانشگاه علوم اسلامی رضوی و امام رضا(ع)، بنیاد فرهنگی رضوی، مدرسه عالی فقاهت، موسسه چاپ و انتشارات به نشر، موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، موسسه جوانان و... ذیل سازمان علمی و فرهنگی به فعالیت مشغولند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی