پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۰۸

شرکت آرد قدس رضوی کارفرمای منتخب سلامت محور شد 

در سی و چهارمین دوره جشنواره امتنان که صبح امروز به منظور معرفی و تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای تولیدی نمونه سال 1401 در مشهد برگزار شد، شرکت آرد قدس رضوی برای نخستین بار لوح و تندیس «کارفرمای برتر سلامت‌محور» استان خراسان رضوی را کسب کرد.

مدیرعامل شرکت آرد قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته این شرکت در دو مرحله استانی و کشوری از سوی کارگروه‌های بازرسی تخصصی مرکز بهداشت و همچنین مدیریت درمان تامین اجتماعی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مورد ارزیابی قرار گرفت که براساس چک لیست‌های معرفی شده در قالب ۱۰ معیار و ۴۶ زیر معیار صورت گرفت.
محمدرضا رجبی مقدم با اشاره به معیارهای کلی ارزیابی گفت: میزان رعایت اصول زیست محیطی در چرخه تولید تا مصرف نهایی محصول، مداخلات کاهش عوامل خطر با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اقدامات مرتبط با اجرای سند تغذیه سالم و... از جمله این موارد به‌شمار می‌رود.
او اقدامات مرتبط با ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی کارگران را بخشی دیگر از معیارهای مدنظر کارگروه‌های مذکور عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آرد قدس رضوی درباره مهم‌ترین برنامه‌های شرکت در این حوزه طی سال جاری  تصریح کرد: بدین منظور واحد کنترل کیفیت کارخانه، اقدامات متعددی را در بخش‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، مراقبت از سلامت نیروی کار و همچنین شناسایی، نمونه‌برداری، ارزیابی و کنترل تمامی شرایط و عوامل زیان‌آور محیط کار در دستور کار دارد.
او ادامه داد: از جمله برنامه‌های مرتبط با حوزه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای می‌توان به استقرار واحد بهداشتی، حمایت از تشکیلات بهداشت حرفه‌ای، همکاری با اعضای دبیرخانه شورای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه شدگان برای سالم‌سازی محیط کار و نیز آموزش کارگران در زمینه مسائل بهداشتی و ایمنی محیط کار اشاره کرد.
رجبی مقدم همچنین پیاده‌سازی استاندارد سری ایزو ۴۵۰۰۱، رعایت پیوست زیست محیطی، اجرای سند ابلاغی تغذیه سالم و رعایت پیوست سلامت را از دیگر برنامه‌های در دستور کار شرکت در بخش ارزیابی و کنترل شرایط و عوامل زیان‌آور محیط کار عنوان کرد.
او افزود: در بخش مراقبت از سلامت نیروی کار هم برنامه‌هایی همچون معاینات دوره‌ای ویژه کارکنان انجام خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی