پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۰۸

«جامه مهربانی»، رخت کرامت بر تن خانواده‌های احسان‎پذیر

به گفته مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، جمع نذورات در اجرای طرح «جامه مهربانی» تاکنون از 190 میلیارد ريال فراتر رفته و در جریان آن، بیش از 54 هزار و 900 قلم انواع لباس و کفش میان 38 هزار و 100 خانواده نیازمند توزیع شده است. 

به گزارش آستان‎نیوز، اگرچه منازل بسیاری از محرومان حاشیه شهر مشهد در هر مناسبت و موقعیت، پذیرای حضور خادمان و خادمیاران امام مهربانی‌هاست که بسته‌های معیشتی یا خدمات درمانی ویژه به آنان ارائه می‌کنند اما شاید بتوان طرح «جامه مهربانی» را مصداق یک برنامه خاص دانست که ابعاد مختلفی در عرصه‌های محرومیت‌زدایی و فرهنگی دارد. خانواده‌هایی که در زمین تأمین اقلام ضروری و معیشت خود زمین‌گیر هستند، به مناسبت‌های مختلف از البسه نو و پوشاک باکیفیتی که بنیاد کرامت رضوی برایشان تأمین کرده بهره‌مند می‌شوند و این درحالی است که همه‌چیز در سایه نام باکرامت امام هشتم(ع) صورت می‌گیرد.

55 هزار قلم لباس برای 38 هزار خانواده معسر 
محمدحسین استادآقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در تشریح جزئیات اجرای این طرح گفت: هرسال در روزهای منتهی به اعیاد، پویشی در کل کشور با مشارکت خادمیاران رضوی در استان‌های مختلف اجرا می‌شود که در آن بیش از 110 هزار نفر از خادمان و خادمیاران رضوی در کانون‌های خدمت سراسر کشور به میدان می‌آیند تا نیاز اقشار کم‌برخوردار به پوشاک و کفش را تأمین کنند.
به گفته وی، اگرچه این طرح آحاد مختلف جامعه را در بر می‌گیرد اما بیشتر متمرکز بر تأمین نیاز کودکان در حوزه پوشاک و البسه است. مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: به برکت ساختار تشکیلاتی دقیقی که خادمیاران رضوی دارند و در قالب کانون‌های خدمت رضوی به‌صورت استانی فعالیت می‌کنند، دومین سال است که البسه نو و مناسب، بسته‌بندی و آماده‌سازی می‌شود تا در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار بگیرد.
استادآقا تأکید داشت که بر مبنای توصیه ویژه تولیت آستان قدس رضوی، دستورالعمل و شیوه‌نامه اجرایی طرح جامه مهربانی به گونه‌ای تدوین شده که البسه کهنه و مستعمل را به کلی شامل نشود. وی افزود: در موضوع جهیزیه یا بسته‌های معیشتی، بسیاری به‌صورت مستقیم شاهد بوده‌اند که در هر برنامه، تولیت معزز آستان قدس رضوی تاکید داشتند، تا اقلام و اجناس بی‌کیفیت میان احسان‎پذیران توزیع نشود. 
آن‌طور که مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت، جمع نذورات در اجرای طرح جامه مهربانی تاکنون از 190 میلیارد ريال فراتر رفته و در جریان آن، بیش از 54 هزار و 900 قلم انواع لباس و کفش میان 38 هزار و 100 خانواده نیازمند توزیع شده است. وی افزود: پیوست فرهنگی دقیقی هم برای این طرح تدوین شده که براساس آن، در هر برنامه اهدا که به مناسبت‌های مختلف همچون عید نوروز، عید فطر، عید قربان، عید غدیر، ایام دهه کرامت و دهه فجر برگزار می‌شود، ویژه‌برنامه فرهنگی و همراهی خادمان و خادمیاران را نیز شاهد هستیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی