پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۰۹

مهمانسرای حضرت رضا(ع) موفق به دریافت نشان طلایی طیب شد

با توجه به اجرای دو دوره ارزیابی مهمانسرای حضرت رضا(ع) با رویکرد ارتقاء کیفیت خدمات و غذاها، این مهمانسرا و نان تولید شده در نانوایی حرم مطهر رضوی، موفق به دریافت نشان طلایی طیب شدند.

به گزارش آستان نیوز، اولین دوره ارزیابی مهمانسرای حضرت در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ و دومین دوره آن در اسفند سال گذشته و فروردین ۱۴۰۲ انجام شد که با توجه به بهبودهای ایجاد شده در فرایندها، انبار، سردخانه و غذاها به ویژه نان، مهمانسرا و نانوایی حضرت، شایسته دریافت گواهی اصالت طیب و ورود به زیست بوم طیب شدند.
این برای نخستین بار است که مجموعه‌ای موفق به دریافت نشان طلایی طیب شده است، نشانی که بر اساس ۵ رکن حلیت، اصالت، سلامت، جذابیت و برکت اعطا می‌شود.
 

کمک به ایجاد فضایی بهتر برای خدمت به زائران
سرپرست موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی در مراسم اعطای این نشان که امروز در محل مهمانسرای حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال امضا تفاهم‌نامه میان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی و مدیریت عالی حرم مطهر رضوی، در سال گذشته فرایند ارزیابی مهمانسرای حضرت رضا(ع) در دستور کار این موسسه قرار گرفت.
ایمان اسدی گفت: طی یک سال گذشته بخش‌های مختلف مهمانسرا شامل انبار و سردخانه، آشپزخانه، محیط، پذیرش و پذیرایی، کیفیت غذاها و نان، ارزیابی شد.
سرپرست موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی با اشاره به تاکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر این‌که خدمت در آستان قدس رضوی باید معیار والگویی برای کشور باشد، خاطرنشان کرد: دستیابی به این نشان دشوار است اما با همکاری و هم‌افزایی مجموعه‌های مختلف میسر خواهد شد.
او درباره نحوه ارزیابی مهمانسرا و نانوایی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: این ارزیابی با سه روش شامل ارزیابی تخصصی، خودارزیابی و ارزیابی مردمی(زائران) و با درنظر گرفتن پنج شاخصه «رعایت منزلت زائران و مهمانان حرم مطهر رضوی»، «رعایت اصول ایمنی و سلامت در محیط مهمانسرا»، «رعایت قوانین و استانداردهای الگوی طیب»، «استفاده از مواد اولیه و تجهیزات مناسب» و «رعایت اصول تغذیه سالم، مغذی و با کیفیت» انجام شد.
اسدی ادامه داد: در بخش غذا ارزیابی‌ها از دو بعد تغذیه و کیفیت صورت گرفت که در بخش تغذیه از توان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در حوزه کیفیت از قابلیت موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بهره گرفته شد.
او از تلاش موسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی برای کمک به ایجاد فضایی بهتر برای خدمت به زائران گفت و افزود: اگرچه در وهله نخست قرار بود فقط مهمانسرا مورد ارزیابی قرار بگیرد اما با پیشنهاد این موسسه نانوایی حرم مطهر رضوی ارزیابی شد. در حال حاضر نیز نانی با کیفیت بسیار خوب که به نوعی غذای کامل به حساب می‌آید، در اختیار زائران قرار داده می‌شود.
 

ارتقاء کیفیت خدمات مهمانسرای حضرت
مدیر مهمانسرای حضرت نیز در این مراسم اظهار کرد: با وجود این‌که مهمانسرای حرم مطهر رضوی به صورت داخلی پایش می‌شد، به این جمع‌بندی رسیدیم که مجموعه‌ای خارج از حرم مطهر رضوی، پایش و ارزیابی این مهمانسرا را بر عهده گیرد تا با توان و کیفیت بهتری به زائران خدمات ارائه شود.
او افزایش بهره‌وری را یکی از برنامه‌های در دستور کار مهمانسرای حضرت دانست و خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت در بخش‌های مختلف مهمانسرا همچنان ادامه خواهد داشت و این فرایند متوقف نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی