پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۱۱

برگزاری 162 دوره تربیت مربی مهد الرضا(ع) 

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از برگزاری 162 دوره تربیت مربی مهد الرضا(ع) در سطح ملی و بین‌المللی خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمسعود میریان در گفت‌وگو با آستان‌نیوز بیان کرد: از سال ۹۶ که فعالیت‌های مهدالرضا (ع) زیر نظر مرکز قرآن آستان قدس رضوی صورت گرفته است 162 دوره حضوری و مجازی در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شده است که در این دوره‌های آموزشی 4 هزار و 647 نفر شرکت کرده‌اند.
 

برگزاری دوره جدیدی تربیت مربی مهدالرضا (ع) در مشهد 
مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی از برگزاری دوره جدیدی تربیت مربی مهدالرضا (ع) حضوری در مشهد خبر داد و گفت: این دوره آموزشی در مراکز قرآنی و مساجد سطح شهر مشهد از جمله بازار کوثر نزدیکی حرم مطهر رضوی، مجتمع ثامن الائمه بلوار شهید موسوی قوچانی، مسجد حضرت رسول اکرم(ص) بلوار توس 53، مسجد چهارده معصوم عبادی 75، مسجد امام حسین(ع) توس 3، مسجد و حسینیه چهارده معصوم ابوذر غربی 19، حسینیه 14 معصوم بلوار وحدت 12، بیت الرقیه سیدی خلج 12 برگزار می‌شود و متقاضیان می‌توانند پس از ارتباط با این مرکز نسبت به ثبت نام در این دوره‌ها اقدام کنند. 
وی ادامه داد: پس از برگزاری یک دوره آموزشی ۵۰ ساعته که سه روز در هفته به صورت حضوری برگزار می‌شود، آزمونی از متقاضیان گرفته می‌شود که در صورت قبولی در آن گواهینامه‌ای از سوی مرکز قرآن آستان قدس رضوی برای آنها صادر می‌شود. این گواهینامه مجوز فعالیت آنها به عنوان مربی در مهدالرضا(ع) خواهد بود.
حجت الاسلام میریان با اشاره به برگزاری دوره های مجازی تربیت مربی مهدالرضا(ع) خاطرنشان کرد: روال کار در دوره‌های تربیت مربی مهدالرضا (ع) به این صورت است که از سراسر کشور هر کجا درخواستی داشته باشند به مرکز قرآن آستان قدس رضوی ارسال می‌کنند و سپس مدرسان ما در طرح مهدالرضا(ع) برای آموزش مربیان به شهرستان‌ها، شهرها و روستاها اعزام می‌شوند یا در فضای مجازی کلاس‌ها برگزار می‌شود.
 وی تصریح کرد: شرایط حضور در این طرح در کلانشهرها داشتن سن زیر ۳۵ سال و حداقل مدرک فوق‌دیپلم و در سایر شهرها تا ۴۰ سال و مدرک دیپلم است. تمامی شرکت‌کنندگان در این طرح نیز باید دوره تجوید مقدماتی را نیز گذرانده باشند. اعتقاد به دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهرت اخلاقی، سلامت جسمانی، تکلم روان و آشنایی با مهارت‌های تدریس قرآن و احکام و مهارت ارتباط با کودکان نیز از دیگر ویژگی‌های لازم برای متقاضیان تدریس در مهدالرضا(ع) به شمار می‌رود.
 

برگزاری دوره‌های تربیت مربی مهد الرضا در13 کشور 
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مربی مهدالرضا (ع) در سطح بین‌المللی تصریح کرد: مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی در حوزه بین‌الملل با همکاری معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی ، دوره‌های تربیت مربی آموزش روخوانی قرآن کریم به روش قصه و بازی ویژه نونهالان را برای 152 تن از مربیان غیر ایرانی  از 13 کشور در دو فضای حضور و مجازی در 8 کلاس (3 کلاس مجازی و 5 کلاس حضوری) برگزار کرد.
حجت‌الاسلام میریان اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی سال گذشته همزمان با میلاد حضرت رضا(ع) با شرکت کنندگانی از کشورهای آذربایجان، افغانستان، آمریکا، اندونزی، بورکینافاسو، پاکستان، تاجیکستان، سوئد، سوئیس، عراق ، نیجریه و هندوستان برگزار شد که بیشترین شرکت کننده‌ها از کشورهای افغانستان، پاکستان و هندوستان بودند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی