پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی خبر داد:
۱۴۰۲-۰۲-۱۱

تهیه سند محتوایی بزرگداشت ایام مبارک دهه کرامت 

نشست هماهنگی و هم‌افزایی هر چه بیشتر برگزاری برنامه‌های دهه کرامت توسط سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، این جلسه عصر یکشنبه دهم اردیبشهت ماه، با حضورعبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین فقیه اسفندیاری، معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی، حسین باغ گلی معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در دفتر این سازمان برگزار شد.

دکتر طالبی در ابتدای این نشست با اشاره به تهیه و تدوین سند محتوایی بزرگداشت دهه کرامت، عنوان کرد: بنا به تعبیر تولیت آستان قدس رضوی، دهه کرامت دهه فجر آستان قدس رضوی و دهه فجر شهر مشهد است و از اهمیت بسزایی برخوردار است، از همین رو ما وظیفه داریم به بهترین وجه این آئین با عظمت را در شهر امام رضا(ع) برگزار کنیم.

به گفته وی با هم افزایی و تعاملی که در سطح استان و آستان قدس رضوی وجود دارد امیدواریم این دهه نیز همچون سایر مناسبت‌های خاص و حتی بهتر از سال های قبل گرامی داشته شود که در همین راستا برای هم‌افزایی بیشتر سند محتوایی تهیه شده و تقسیم کار صورت گرفته است.

طالبی در ادامه توجه به بیانات مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی 1402 در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: ضرورت تحول‌آفرینی در مسیر پیشرفت جامعه اسلامی که مقدمه آن داشتن اعتماد به نفس ملی و هوشیاری است و همچنین گسترش اخلاق جامعه و سبک زندگی ایرانی، اسلامی از نکات قابل توجه در سخنان مقام معظم رهبری است که باید در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت امسال به آن توجه داشت.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی همچنین به دیگر نکات قابل توجه در برگزاری هر چه بهتر برنامه‌ها در این ایام اشاره کرد و توجه به شعار سال به عنوان مهار تورم و رشد تولید، سبک زندگی و اخلاق اجتماعی، نیاز جامعه به نشاط، همدلی و اتحاد عمومی برای پشت سر گذاشتن مسائل جاری کشور، ضرورت امید آفرینی با توجه دادن به نقاط قوت و تلاش در برطرف کردن نقاط ضعف جامعه و ضرورت توجه ویژه به دختران و بانوان در فضای جامعه را از مهم‌ترین این نکات برشمرد.

وی در ادامه ارادت ورزی ویژه مردم به حضرت رضا(ع) در این ایام، توجه عمومی به موضوع زیارت، گسترش خدمت کریمانه و شادی و نشاط مذهبی را برخی از فرصت‌های خاص دهه کرامت برشمرد.

توجه به احیای ظرفیت سرمایه اجتماعی در اجرای برنامه‌های دهه کرامت

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، نیز در ادامه این نشست مهمترین مسئله در برگزاری برنامه های ایام دهه کرامت را احیای ظرفیت سرمایه اجتماعی ذکر کرد و گفت: در کشور هیچ سرمایه‌ای موثرتر از نام و جایگاه حضرت رضا(ع) وجود ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد، افزود: در واقع اگر به دنبال احیا و ترمیم سرمایه اجتماعی هستیم باید به این مهم در اجرای برنامه‌های دهه کرامت امسال توجه کنیم و استان و شهر مشهد باید نماد و قله احیای این سرمایه عظیم باشد.

وی فراگیری جشن‌های دهه کرامت در محلات، روستاها، شهرهای مختلف و پای کار آمدن پیشران‌های مردمی اعم از تشکل ها، بسیج، توجه به خدمات و فعالیت‌های اجتماعی اعم از کاهش امر طلاق، اهدای بسته‌های معیشتی و کمک به محرومان و... را از موضوعات قابل توجه در برگزاری این برنامه‌ها دانست و افزود: ما باید با برگزاری جشن‌های دهه کرامت  عطر و بوی امام رضایی(ع) را به صورت گسترده به تمامی نقاط کشور منتقل کنیم.

شایان ذکر است در ادامه این نشست حاضران نیز به معرفی و گزارشی از برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه ایام دهه کرامت در موسسات و بخش‌های مربوطه خود پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی