پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی؛
۱۴۰۲-۰۲-۱۲

آیین تقدیر از مقام شامخ معلمان مدارس امام رضا(ع) برگزار شد

همزمان با 12 اردیبهشت‌ماه، سالروز گرامیداشت مقام معلم، مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی و جمعی از معاونین و نماینده هیئت مدیره بنیاد با حضور در چند واحد مدارس امام رضا(ع) و عرض تبریک، از خدمات معلمان و کادر مدارس با تقدیم شاخه‌های گل تقدیر و تجلیل به عمل آوردند.  

به گزارش آستان نیوز، سیدمحمدصادق علی پرست در جریان بازدید از واحدهای مختلف مدارس دخترانه و پسرانه امام رضا(ع) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: این شهید بزرگوار در ایجاد تفکر انقلابی تاثیر بسزایی ایفا کرد. آثار پر تعداد و ارزشمند به جا مانده از ایشان بیانگر نگاه و تفکر منطبق بر جهان بینی اسلامی اوست که از این طریق به نسل‌های بعد منتقل می‌شود. 
وی تصریح کرد: معلمی هنر انسان‌سازی است؛ فقط محدود به آموزش دادن نیست، نقش پدری و مادری است که دانش آموزان را به مثابه فرزندان خود در دوران حساس کودکی تا نوجوانی و جوانی هدایت و تربیت می‌کنند. دوران طلایی که دیگر تکرار نمی‌شود و نسل آینده با همین داشته‌ها وارد زندگی و جامعه می‌شود. 
علی پرست با بیان اینکه خداوند متعال در ابتدا خود را معلم معرفی می‌کند و برای پیامبرش  نیز نقش معلمی قائل است، اضافه کرد: به تناسب رشدیافتگی جوامع، معلمان از پایگاه و جایگاه بالاتر و ارزشمندتری برخوردارند. چرا که پرداختن و احترام به جایگاه معلم، احترام به آحاد جامعه است. 
وی در ادامه به وجه دیگری از اهمیت دادن به مقام معلم اشاره و ابراز کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد آمار جرم بزهکاری‌اش پایین بیاید باید به تربیت و آموزش و پرورش بها بدهد.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی آمار و نتایج تلاش دانش آموزان و معلمان مدارس امام رضا(ع) را مایه مباهات ارزیابی و عنوان کرد: شاخص عملکرد 19 واحد مدارس نشان‌دهنده روح همدلی بین همکاران، رشد روزافزون و تلاش در جهت کسب افتخارات چشمگیر در جشنواره‌ها و مسابقات، آزمون سراسری و رقابت‌های ورزشی است. 
وی شکرگزاری از نعمت خدمت در حریم علمی عالم آل محمد(ص) افزود: همگی باید این نعمت ارزشمند را با تلاش و خدمت افزون قدر بدانیم. به نوبه خود از خدمات و تلاش‌‎های بی‌دریغ معلمان دلسوز، مؤمن و متعهد مدارس امام رضا(ع) تقدیر و تشکر می‌نمایم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی