پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع):
۱۴۰۲-۰۲-۱۳

بسیاری از مکتوبات شهید مطهری درمان دردهای جامعه امروز است

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، ضمن گرامیداشت نام، یاد و خاطره استاد شهید مطهری، معلم ‌شهیدی که بسیاری از مطالب، بیانات و کتاب‌هایی که از وی به چاپ رسید مختص عصر زمانه خودش نبود، گفت: بسیاری از مکتوبات شهید مطهری درمان دردهای جامعه امروز است.

به گزارش آستان‌نیوز، مرتضی رجوعی در آیین نکوداشت مقام استاد که همزمان با سالروز گرامیداشت روز معلم، که امشب دوازدهم اردیبهشت ماه در محل سالن همایش‌های واحد برادران دانشگاه، برگزار شد، موفقیت‌های این دانشگاه را مرهون تلاش‌های خالصانه و مومنانه اساتید ذکر کرد.
 وی افزود: اگر امروز این دانشگاه در صحنه آموزش عالی کشور به عنوان یک دانشگاه پیشرو شناخته می‌شود و در بسیاری از جنبه‌های علمی پژوهشی و فرهنگی سرآمد است، به دلیل توجه به فعالیت‌های فرهنگی است، در واقع وجه ممیزه این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های سطح کشور، رویکردهای فرهنگی آن است، ما همواره تلاش می‌کنیم تمام رویکردها، برنامه‌ها و پروژه‌های این دانشگاه را با  توجه به امور فرهنگی به سرانجام برسانیم.
 

ضرورت تقویت مبانی دینی و انقلابی در دانشگاه‌ها
وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته در همین محفل در مورد نقش فرهنگی اساتید نکاتی مطرح و موفقیت نسبی در رویکردها کسب شد، ادامه داد: پوشش رفتار، گفتار، ادب و احترام استاد بر روی دانشجو اثرگذار است.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، به ضرورت تقویت مبانی دینی و انقلابی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: شاید به اندازه لازم در جهت تقویت مبانی دینی دانشجویان حرکت نکردیم و سیستم آموزشی معیوب کمتر اجازه داده در موضوع فرهنگی کار کنیم.
وی با بیان اینکه آموزش و پژوهش ما باید به یک فرهنگ تبدیل شود، افزود: رفتار، کلام و پوشش استاد باید منتقل کننده اعتقاد و دینی و انقلابی او باشد، وگرنه سرفصل‌های آموزشی ما همان چیزی است که در سایر دانشگاه‌ها تدریس می‌شود اما تمایز ما ایجاد محیطی فرهنگی در دانشگاه است.
رجوعی پذیرش تک جنسیتی را از دیگر وجه تمایز این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه پذیرش تک جنسیتی امروز برای ما تبدیل به مطالبه خانواده‌ها شده است.
 

تحولاتی در حوزه رویکردهای فرهنگی
وی در ادامه به تحولات جدی این دانشگاه در حوزه رویکردهای فرهنگی اشاره و خاطر نشان کرد: از نیمسال دوم سال گذشته رویکردهای جدیدی را در دانشگاه پیاده کردیم که یکی از تغییرات جدی، اجرای طرح الگوی راهیان پیشرفت بود. با توجه به اینکه در جریان اعتراضات اخیر دانشجویان حاضر به برقراری ارتباط با اساتید خود نبودند، اجرای این طرح موجب افزایش حس اعتماد و اطمینان دانشجویان افزایش یابد و بسیاری از شبهات آن پاسخ داده شد.
رجوعی اظهار کرد: در قالب این طرح، دانشجویان در قالب اردوهای چند روزه به شهرهای مختلف کشور اعم از یزد، اصفهان و... سفر می‌کنند و علاوه بر بهره‌مندی از برنامه‌های تفریحی با دستاوردها و پیشرفت‌های کشور آشنا می‌شوند.
 

مهم‌ترین ضعف جوان امروز بحران هویت است
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مهم‌ترین ضعف جوان امروز را بحران هویت دانست و تصریح کرد: جوانان وقتی با این دستاوردها و پیشرفت‌ها آشنا می‌شوند هویت ملی، دینی و اسلامی و همچنین روحیه خودباوری و اعتماد به نفس آنان تقویت می‌شود.
وی یادآور شد: اساتید باید نقاط قوت و پیشرفت‌های کشور را در کلاس‌های درس خود تبیین کنند و نمونه‌های عینی آن را ارائه دهند تا با این کار تحول جدی در تدریس ایجاد شود. البته این دغدغه‌مندی در بین اساتید این دانشگاه  همواره وجود داشته است اما نیاز به تحول ساختاری، سیستمی و فردی در حوزه تدریس فردی داریم.
رجوعی همچنین برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی را از دیگر تحولات جدی این دانشگاه در حوزه امور فرهنگی دانست و ادامه داد: سال گذشته سه دوره دانش‌افزایی ویژه اساتید این دانشگاه برگزار شد و دوره‌های دیگری نیز در حال تدارک است تا اساتید بیشتر با شیوه‌های جدید آموزش آشنا شوند.
در ادامه این برنامه دکتر حبشی به موضوع شاگردپروری و شیوه‌های ارائه فعالیت‌های فرهنگی به دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره کرد و در پایان نیز از اساتید برتر این دانشگاه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی