پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی مطرح کرد:
۱۴۰۲-۰۲-۱۴

غرفه آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب محلی برای تعاملات فرهنگی و علمی است

رئیس سازمان علمی  و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: غرفه آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران علاوه بر عرضه کتب متنوع نشرهای مختلف این آستان مقدس، پذیرای فرهیختگان، اندیشمندان، نویسندگان، پژوهشگران و شخصیت های علمی، حوزوی، دانشگاهی و نخبگانی برای گفت وگو، تبادل تجربیات و فتح باب همکاری و همفکری‌های سازنده خواهد بود.

دکتر عبدالحمید طالبی در گفت وگو با خبرنگار آستان‌نیوز، به نحوه حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور و محل حضور اهالی علم و فرهنگ و ادب و پایگاهی برای تعاملات فرهیختگان است و فضای عمومی جامعه را با موضوع کتاب و نشر پیوند می‌دهد.
وی ادامه داد: بدون شک جامعه‌ای که با کتاب آشنا باشد بسترهای رشد مناسب‌تری خواهد داشت، مجموعه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز بر اساس سیاست‌های ابلاغی آستان مقدس رضوی در زمینه نشر کتاب و توزیع مناسب آن گام های موثری برداشته و علاوه بر آن که در طول سال فعالیت‌های مستمری را در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه، طراحی و اجرا می‌کند در این رویداد بزرگ فرهنگی نیز همواره به صورت فعال، پویا و با هدف‌گذاری مشخصی مشارکت و فعالیت داشته است. 
 

چاپ و نشر در آستان قدس رضوی با قدمتی ۱۰۰ ساله
به گفته دکتر طالبی، چاپ و نشر در آستان قدس رضوی قدمت ۱۰۰ ساله دارد و طی دهه‌های متمادی موضوع انتشار کتاب به عنوان خدمتی فرهنگی و معرفت‌افزا یکی از مهمترین رسالت‌ها بوده است. در یکی دو سال اخیر نیز با درک این اهمیت سند و نقشه راه چاپ و نشر آستان قدس رضوی، پس از شناسایی آسیب‌ها، نقاط قوت و با برگزاری نشست های کارشناسی متعدد تدوین شده است و مسیر اجرایی خود را طی می‌نماید. 
دکتر طالبی خاطر نشان کرد: بر اساس این سند، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی وظیفه تولید کتاب‌های پژوهشی و نخبگانی را بر عهده دارد، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) به تولید کتاب‌های دانشگاهی، آموزشی و کمک آموزشی می‌پردازد، دانشگاه علوم اسلامی رضوی به تولید و انتشار کتاب‌های دانشگاهی و حوزوی همت دارد و تولید و احیاء نفایس در نشان نشر رضوی تعریف شده است همچنین انتشارات به نشر نیز به تولید کتاب در زمینه متون آیینی ادبیات دینی و ادبیات کودک و نوجوان برای مخاطب عمومی اشتغال دارد و علاوه بر تولید وظیفه توزیع آثار را نیز در فروشگاه های متعدد خود عهده‌دار است. 
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: هر یک از این موسسات به انضمام دو موسسه امور جوانان و تشکل های انقلابی و مرکز قرآن کریم که به طور تخصصی در حیطه خود فعالیت می‌کنند در زیر پرچم علی بن موسی الرضا(ع) تلاش دارند تا در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ رضوی گسترش و اشاعه معارف اسلامی، رفع شبهات و آموزش سبک زندگی اسلامی و ایرانی گام بردارند و برای رفع دغدغه‌های رهبر عزیز انقلاب در زمینه فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در جهت خودسازی جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی گام موثری بردارند.
 

حضور در نمایشگاه کتاب فرصتی برای تبادل تجربیات

دکتر طالبی  با بیان اینکه غرفه آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچون سال گذشته پذیرای فرهیختگان، اندیشمندان، نویسندگان، پژوهشگران و شخصیت های علمی، حوزوی، دانشگاهی و نخبگانی است، افزود: حضور در این نمایشگاه فرصت ارزنده‌ای برای گفتگو، تبادل تجربیات و فتح باب همکاری و همفکری‌های سازنده خواهد بود.
ایشان اضافه کرد: موضوع خانواده‌ها بویژه کودکان و نوجوانان نیز یکی از موضوعات محوری سازمان علمی و فرهنگی در تمامی رویدادهای فرهنگی محسوب می‌شود و در نمایشگاه کتاب تهران نیز علاوه بر اختصاص یک غرفه مجزا در بخش کودکان و نوجوانان، نسبت به برگزاری پویش‌های مطالعاتی مناسب خانواده‌ها و همچنین بسته‌های معرفی کتب مناسب هر رده سنی در خانواده، اقدامات مناسبی صورت خواهد پذیرفت. 
 

ترویج کتاب خواندن مهمترین فعالیت فرهنگی
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی عنوان کرد: بدون شک ترویج کتاب خواندن یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی محسوب می‌شود و همچنین آشنایی با کتاب‌های مناسب و به عبارتی دیگر، کتاب خوب خواندن نیز باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد که در این زمینه مجموعه آستان قدس رضوی تلاش های زیادی داشته تا از میان انتشارات مختلف بسته‌های مطالعاتی مناسب و جذابی را برای سلیقه های مختلف تهیه و معرفی نماید.
دکتر طالبی خاطر نشان کرد: ما در صدد هستیم از طریق تولید، نشر و توزیع آثار ارزنده ارتباط معنوی و فرهنگی زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها را استمرار بخشیم و از همه صاحبان فکر و قلم برای تحقق این ماموریت مهم دعوت به همکاری می‌نماییم.
یادآوری می شود که نمایشگاه بین المللی کتاب ۱۴۰۲ تهران روز ۱۹ اردیبهشت ماه جاری افتتاح و از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ماه برای بازدید عموم علاقه مندان در

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی