پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت روز معلم صورت گرفت؛
۱۴۰۲-۰۲-۱۲

300 دختر تازه مکلف میهمان امام مهربانی‌ها

همزمان با فرارسیدن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری، مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر مشهدی به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، همزمان با فرارسیدن گرامیداشت روز معلم مراسم باشکوه جشن تکلیف دآنش آموزان مشهدی با حضور بیش از 300 دختر تازه مکلف شده در رواق دارالمرحمه بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد.
این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله وحی شروع شد و پس از آن دختران حاضر در این مراسم، دست بر سینه گذاشتند و با قرائت زیارت خاصه امام رضا(ع) خدمت امام مهربانی‌ها عرض ادب کردند همچنین بابت بهره‌مندی از نعمت ولایت و امامت از خداوند تبارک تعالی سپاسگزار بودند.
در ادامه این مراسم، دختران تازه مکلف شده از اینکه جشن عبادت و بندگی خود را در حرم مطهر امام رضا(ع) و مجاورت مضجع منور رضوی آغاز کرده بودند، ابراز خرسندی و خشنودی می‌کردند. 
 

جشنی با حضور عمو روحانی

عمو روحانی زبان کودکی را خوب می‌شناسد، قدم به قدم با کودک تازه مکلف شده همراه می‌شود و با بیانی شیرین، احکام تکلیف را به دخترها می‌گوید تا دختران شیرین زبان با واجبات، مستحبات، محرمات و حلال دین مبین اسلام آشنا و با عمل و رعایت آن‌ها عزیز و محبوب خدای مهربون شوند.
پوشش دختران، چادر سپید زیبا و یک رنگ است و مثل دسته گل‌های رنگارنگ به صورت مرتب و منظم شانه به شانه همدیگر نشسته‌اند و رخت بندگی بر تن کرده‌اند و برای گفتگو و حرف زدن با خدا، خودشان را آماده‌ کرده‌اند و از امروز تصمیم گرفته‌اند به عنوان یک دختر بزرگ و بالغ حرف‌های‌ خدا را خوب گوش دهند و به آن عمل کنند تا عاقبت بخیر شوند.
اجرای گره سرود گلدسته‌های حرم، مسابقه‌های شاد و جذاب، اهدای هدایای متبرک امام رضا(ع) و همخوانی سرودهای امام رضایی ا دیگر بخش‌های این مراسم باشکوه بندگی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی